Johnny Rawls: Waiting For The Train
2017-12-21 | kritika

Catfood Records, 2017
hoati
Exkluzív interjú Kovács Józseffel a közelmúltban megjelent könyve kapcsán
2017-12-10 | beszélgetések
Kovács József régóta zenerajongónak vallotta magát, ám egészen 2008-ig ez a kedvtelése megmaradt a rajongás szintjén. Akkor azonban a New York-i Greenwich Village-ben hallott blues koncert olyan elemi hatással volt rá, hogy úgy döntött, a blueszal fog foglalkozni. Megalakította a Blues Night Long elnevezésű formációt, amelyben azóta is basszusgitározik, majd öt éve az internetes Poptarisznya rádióban műsorszerkesztésre adta a fejét. Mindezekkel párhuzamosan beleásta magát a műfaj történetébe, aminek eredménye a közelmúltban megjelent A blues története a kezdetektől a napjainkig című meglehetősen vaskos könyv.
Mikor, milyen körülmények között ismerkedtél meg a blues műfajjal?
Először a 60-as években találkoztam a blueszal, John Mayall, az Animals és a Rolling Stones lemezeit hallgatva. Az évtized második felében azután jött a Cream és Jimi Hendrix, no meg Radics Béla, aki koncertjein kitűnően adta elő az akkoriban kialakult blues rock műfaj legjobb darabjait. Rendszeres látogatója voltam a Sakk Matt, Tűzkerék és Taurus koncerteknek. Akkoriban még azt hittem, hogy a blues a fehérek zenéje, mert afroamerikai előadók blues lemezeihez nem fértem hozzá, a hazai médiában a bluesról nem esett szó. A 70-es években a SZER rádióban Cseke Lászlót és a Radio Luxembourg adásait hallgatva egyre több előadót ismertem meg, sokan közülük azóta is a kedvenceim közé tartoznak. A 70-es évek második felétől külföldi útjaim során egyre több fekete korongot hoztam haza, közöttük már több blues lemez is volt.
Mi adta az indíttatást a könyv elkészítéséhez?
Amikor a blues zenekarunk repertoárját kialakítottuk, kíváncsi voltam kiknek a számait játsszuk, ezért elkezdtem utánajárni a dalok eredetének. A műfajjal kapcsolatban magyar nyelvű irodalmat csak nagyon keveset találtam, de angol nyelven bőséges információ állt rendelkezésemre. Amikor a kutató munkámat elkezdtem, eleinte a jegyzeteket csak saját magamnak készítettem és nem igazán gondoltam arra, hogy ezek valaha is könyv formában megjelennek. Időben egyre szélesebb területét ismertem meg a bluesnak, és amikor a fejemben kezdett összeállni a kép a műfaj történetéről, fejlődéséről, akkor jöttem rá, hogy a megírt, rendszerezett anyagot könyv formában közkinccsé lehetne tenni. Mivel az elképzeléseimhez hasonló, a műfaj átfogó történetét ismertető könyv magyarul még nem készült, adott volt a lehetőség, hogy ezzel előrukkoljak. A munkám során mindig is kreatív, alkotó ember voltam, úgy éreztem, hogy ezt a könyvet meg tudom írni. Szerencsére az eltelt hat-hét év alatt volt annyi erőm és kitartásom, hogy a könyvet befejezzem. Ehhez persze kellett még a barátok biztatása és otthon a család segítsége, támogatása.

Hogy sikerült kiadót találnod?
Baráti körben könyvkiadói ismeretségek után puhatolóztam, majd egyszer csak kaptam egy telefonszámot a Kossuth Kiadóhoz, amely korábban zenei tárgyban több, igen színvonalas albumot is megjelentetett. Ekkor a tervezett könyvem kb. háromnegyed-kész állapotban volt. Annak érdekében, hogy a könyvet, ill. elképzeléseimet be tudjam mutatni, az első 250 egynéhány oldalt megszerkesztettem, beköttettem és ezzel a demo-könyvvel a hónom alatt felkerestem a kiadó kereskedelmi igazgatóját. A kéziratomat átolvasva a Kossuth Kiadó vezetősége elfogadta a Blues története c. könyv témáját, amelyet pár héttel később egy szerződés aláírásával is megerősítettünk. Ettől kezdve felgyorsultak az események, már határidőre dolgoztam, és a szerződésben foglalt egyéb lényeges feltételeket is teljesítenem kellett.
Volt segítséged az alkotásban? Hogyan épül fel a kötet?
A könyvet közel hat év alatt, egyedül írtam meg, ez idő alatt a szabadidőm jelentős részét a blues kutatásnak szenteltem. Olyannyira mélyen beleástam magam a munkába, olyan komolyan foglalkoztam a dologgal, mintha egy szakmai disszertációt készítettem volna. Az elkészült kéziratot feleségem és egyik barátom „olvasói” szemmel és grammatika szempontjából átnézte, az így korrigált teljes kéziratot pedig Nemes Nagy Péternek adtam át véleményezésre, aki az anyagot átolvasta, és szakmai szempontból ellátta észrevételeivel, pontosításaival, és ahol kellett javaslatokat is megfogalmazott.
A blues kialakulását és fejlődését kronológiai sorrendben tárom az olvasó elé. A műfaj létrejöttének megértéséhez visszaviszem az olvasót a rabszolgaság intézményének évszázadaiba, majd a XX. századhoz érkezve a blues fejlődésének korszakait az előadókon és azok lemezfelvételein mutatom be. A könyv több, történelmileg egymásra épülő nagy fejezetet tartalmaz. A 20-as és 30-as évek a klasszikus, az un. vaudeville blues, valamint a country blues kialakulásának és fejlődésének évtizedei voltak. A 40-es és 50-es években a jump blues, a rhythm and blues és a Chicago blues műfajok képviselőivel és zenéjével, a 60-as 70-es években a brit invázió korszakával, a fehér blues kialakulásával, előadóival ismerkedhetünk meg. További fejezetrész a 80-as évek utáni és a kortárs blues képviselőinek bemutatása, majd a könyv végén az olvasó kap egy körképet a hazai blues kialakulásáról, előadóiról és a jövőre vonatkozó kilátásairól.
A könyv közel hatszáz oldalt teszt ki. Honnét szerezted az információkat? Időben meddig jutottál?
A műfaj fejlődésének, előadóinak és lemezeiknek ismertetésével a 2016-os évet bezárólag jutottam el. A könyv valóban terjedelmes mű, képekkel gazdagon illusztrált, és emellett lemezajánlásokat is tartalmaz, amelyek meghallgatása segíti a szóban forgó zene megismerését. A könyv megírásához rengeteg angol nyelven megjelent könyv, szakfolyóirat, disszertáció elolvasására és internetes szakmai portál anyagainak felhasználására volt szükség. Mivel angolul jól beszélek, az idegen nyelv nem jelentett gondot számomra. Ezen kívül sok neves fotóssal sikerült kapcsolatot kialakítani, akik támogatásuk jeléül a blues koncerteken készített fényképeiket a rendelkezésemre bocsátották. A könyv terjedelmének korlátja miatt sok kiváló kortárs külföldi blues zenész nem kerülhetett be a könyvbe, de hát végül is nem egy lexikont készítettem, amelyben minden előadónak szerepelnie kellene. Évről évre újabb fiatal tehetségek bukkannak fel, és talán ha a könyv második kiadására a közeljövőben majd sor kerül, abban némi kibővítéssel újabb előadók, ill. témák is bekerülhetnek.
A blues műfaj több mint száz évre tekint vissza. Személy szerint téged melyik időszaka fogott meg leginkább?
Az egyik ilyen időszak talán a 40-es évek vége, 50-es évek eleje, amikor teljesen újszerű, rendkívül szórakoztató, vidám hangulatú és napjainkban is modernnek tűnő zenék születtek. A másik kedvenc korszakom pedig a 60-as évek második fele és a 70-es évek eleje, amikor Nagy-Britanniában megszületett a blues rock, majd belőle a progresszív rock. Hiszen én ezen a zenén nőttem fel, számomra a blues mellett ez a műfaj a meghatározó.
Fel tudnád sorolni az öt legkedvesebb lemezedet?
Sok kedvenc lemezem van, különböző műfajokból, nemcsak a blues területéről. Az egyik mindenképpen John Mayall dupla vinyl lemeze az 1971-es Back To The Roots, amely igazi bluest tartalmaz. A második a King Crimson első nagylemeze, az 1969-es In The Court Of The Crimson King, a harmadik a blues-rock műfajának egyik legjobb darabja, a Led Zeppelin 1969-es debütáló albuma, a negyedik szintén egy kitűnő blues-rock album, de már Amerikából: Edgar Winter White Trash nevű formációjának egy 1972-es koncertjéről készült felvétele, amely a Roadwork című dupla albumon jelent meg, az ötödik kedvenc lemezem pedig a blues-rockot játszó brit Savoy Brown együttestől az 1971-es Street Corner Talking. Érdekes módon ezek a lemezek mind ugyanazt a zenei korszakot képviselik.
Nem csak írással foglalkozol, hanem rádiózol is, az interneten fogható Poptarisznya rádióban hallható Bluesmegálló című műsorod. Hogyan épülnek fel műsoraid?
Ötödik éve, minden héten, csütörtökön este élő adásban megy a Blues megálló című zenei műsorom. Igyekszem a legváltozatosabb blues zenéket játszani, mert szeretném, ha a műsorban mindenki megtalálná a neki leginkább tetsző dalokat. A háromórás műsor több órai zenei előkészítést, felkészülést igényel. A műsor több részből áll, az elején a keményebb blues-rock lemezek forognak, ekkor a nagyvilág zenei terméséből, az újonnan megjelent CD-kről, lemezújdonságokból adok egy kis ízelítőt. Felhívom a hallgatók figyelmét a heti aktualitásokra, közelgő hazai koncert eseményekre, évfordulókra, majd hazai előadóktól játszok felvételeket. Rendszeresen forgatok le a 40-es, 50-es és 60-as években készült blues lemezeket, az akusztikus blues kedvelőinek egy kb. negyedórás zenei blokkot válogatok egybe, majd egy viszonylag lassúbb tempójú, nyugodtabb hangulatú, igényes blues zenei összeállítással folytatom az adást. A hallgatókkal a műsor Facebook oldalán tartom adás közben az interaktív kapcsolatot. A műsornak mára már stabil hallgatói törzsközönsége van. Egyébként a Blues megálló adása és a könyvem kéziratának elkészítése éveken keresztül kölcsönösen támogatták egymást.
Könyvet írsz, rádióműsort vezetsz, mindemellett zenélsz is. Mióta basszusgitározol? Mit kell tudni zenekarodról, a Blues Night Longról?
Ifjabb koromban gitároztam, de hosszabb ideig szüneteltettem a zenélést. Nyolc éve kezdtem el ismét játszani, ekkor a basszusgitárt választottam és jelenleg is a szintén nyolc éve együtt zenélő Blues Night Long zenekar tagja vagyok. Mindannyian amatőr zenészek vagyunk, örömzenét játszunk, csakis bluest, akár akusztikus, akár elektromos hangszerekkel. A zenekar alkalmanként lép közönség elé, hiszen a fiatalabb generációt képviselő tagjainak munkahelyi elfoglaltsága miatt nem könnyű a szabad időpontokat összeegyeztetni. Két éve egy hangstúdióban elkészítettünk egy EP lemezt, szeretnénk a jövő év első félévében egy újabb lemezzel megjelenni.
Szöveg: hoati, fotó: Császár Márta (Kifra)
Mikor, milyen körülmények között ismerkedtél meg a blues műfajjal?
Először a 60-as években találkoztam a blueszal, John Mayall, az Animals és a Rolling Stones lemezeit hallgatva. Az évtized második felében azután jött a Cream és Jimi Hendrix, no meg Radics Béla, aki koncertjein kitűnően adta elő az akkoriban kialakult blues rock műfaj legjobb darabjait. Rendszeres látogatója voltam a Sakk Matt, Tűzkerék és Taurus koncerteknek. Akkoriban még azt hittem, hogy a blues a fehérek zenéje, mert afroamerikai előadók blues lemezeihez nem fértem hozzá, a hazai médiában a bluesról nem esett szó. A 70-es években a SZER rádióban Cseke Lászlót és a Radio Luxembourg adásait hallgatva egyre több előadót ismertem meg, sokan közülük azóta is a kedvenceim közé tartoznak. A 70-es évek második felétől külföldi útjaim során egyre több fekete korongot hoztam haza, közöttük már több blues lemez is volt.
Mi adta az indíttatást a könyv elkészítéséhez?
Amikor a blues zenekarunk repertoárját kialakítottuk, kíváncsi voltam kiknek a számait játsszuk, ezért elkezdtem utánajárni a dalok eredetének. A műfajjal kapcsolatban magyar nyelvű irodalmat csak nagyon keveset találtam, de angol nyelven bőséges információ állt rendelkezésemre. Amikor a kutató munkámat elkezdtem, eleinte a jegyzeteket csak saját magamnak készítettem és nem igazán gondoltam arra, hogy ezek valaha is könyv formában megjelennek. Időben egyre szélesebb területét ismertem meg a bluesnak, és amikor a fejemben kezdett összeállni a kép a műfaj történetéről, fejlődéséről, akkor jöttem rá, hogy a megírt, rendszerezett anyagot könyv formában közkinccsé lehetne tenni. Mivel az elképzeléseimhez hasonló, a műfaj átfogó történetét ismertető könyv magyarul még nem készült, adott volt a lehetőség, hogy ezzel előrukkoljak. A munkám során mindig is kreatív, alkotó ember voltam, úgy éreztem, hogy ezt a könyvet meg tudom írni. Szerencsére az eltelt hat-hét év alatt volt annyi erőm és kitartásom, hogy a könyvet befejezzem. Ehhez persze kellett még a barátok biztatása és otthon a család segítsége, támogatása.

Hogy sikerült kiadót találnod?
Baráti körben könyvkiadói ismeretségek után puhatolóztam, majd egyszer csak kaptam egy telefonszámot a Kossuth Kiadóhoz, amely korábban zenei tárgyban több, igen színvonalas albumot is megjelentetett. Ekkor a tervezett könyvem kb. háromnegyed-kész állapotban volt. Annak érdekében, hogy a könyvet, ill. elképzeléseimet be tudjam mutatni, az első 250 egynéhány oldalt megszerkesztettem, beköttettem és ezzel a demo-könyvvel a hónom alatt felkerestem a kiadó kereskedelmi igazgatóját. A kéziratomat átolvasva a Kossuth Kiadó vezetősége elfogadta a Blues története c. könyv témáját, amelyet pár héttel később egy szerződés aláírásával is megerősítettünk. Ettől kezdve felgyorsultak az események, már határidőre dolgoztam, és a szerződésben foglalt egyéb lényeges feltételeket is teljesítenem kellett.
Volt segítséged az alkotásban? Hogyan épül fel a kötet?
A könyvet közel hat év alatt, egyedül írtam meg, ez idő alatt a szabadidőm jelentős részét a blues kutatásnak szenteltem. Olyannyira mélyen beleástam magam a munkába, olyan komolyan foglalkoztam a dologgal, mintha egy szakmai disszertációt készítettem volna. Az elkészült kéziratot feleségem és egyik barátom „olvasói” szemmel és grammatika szempontjából átnézte, az így korrigált teljes kéziratot pedig Nemes Nagy Péternek adtam át véleményezésre, aki az anyagot átolvasta, és szakmai szempontból ellátta észrevételeivel, pontosításaival, és ahol kellett javaslatokat is megfogalmazott.
A blues kialakulását és fejlődését kronológiai sorrendben tárom az olvasó elé. A műfaj létrejöttének megértéséhez visszaviszem az olvasót a rabszolgaság intézményének évszázadaiba, majd a XX. századhoz érkezve a blues fejlődésének korszakait az előadókon és azok lemezfelvételein mutatom be. A könyv több, történelmileg egymásra épülő nagy fejezetet tartalmaz. A 20-as és 30-as évek a klasszikus, az un. vaudeville blues, valamint a country blues kialakulásának és fejlődésének évtizedei voltak. A 40-es és 50-es években a jump blues, a rhythm and blues és a Chicago blues műfajok képviselőivel és zenéjével, a 60-as 70-es években a brit invázió korszakával, a fehér blues kialakulásával, előadóival ismerkedhetünk meg. További fejezetrész a 80-as évek utáni és a kortárs blues képviselőinek bemutatása, majd a könyv végén az olvasó kap egy körképet a hazai blues kialakulásáról, előadóiról és a jövőre vonatkozó kilátásairól.
A könyv közel hatszáz oldalt teszt ki. Honnét szerezted az információkat? Időben meddig jutottál?
A műfaj fejlődésének, előadóinak és lemezeiknek ismertetésével a 2016-os évet bezárólag jutottam el. A könyv valóban terjedelmes mű, képekkel gazdagon illusztrált, és emellett lemezajánlásokat is tartalmaz, amelyek meghallgatása segíti a szóban forgó zene megismerését. A könyv megírásához rengeteg angol nyelven megjelent könyv, szakfolyóirat, disszertáció elolvasására és internetes szakmai portál anyagainak felhasználására volt szükség. Mivel angolul jól beszélek, az idegen nyelv nem jelentett gondot számomra. Ezen kívül sok neves fotóssal sikerült kapcsolatot kialakítani, akik támogatásuk jeléül a blues koncerteken készített fényképeiket a rendelkezésemre bocsátották. A könyv terjedelmének korlátja miatt sok kiváló kortárs külföldi blues zenész nem kerülhetett be a könyvbe, de hát végül is nem egy lexikont készítettem, amelyben minden előadónak szerepelnie kellene. Évről évre újabb fiatal tehetségek bukkannak fel, és talán ha a könyv második kiadására a közeljövőben majd sor kerül, abban némi kibővítéssel újabb előadók, ill. témák is bekerülhetnek.
A blues műfaj több mint száz évre tekint vissza. Személy szerint téged melyik időszaka fogott meg leginkább?
Az egyik ilyen időszak talán a 40-es évek vége, 50-es évek eleje, amikor teljesen újszerű, rendkívül szórakoztató, vidám hangulatú és napjainkban is modernnek tűnő zenék születtek. A másik kedvenc korszakom pedig a 60-as évek második fele és a 70-es évek eleje, amikor Nagy-Britanniában megszületett a blues rock, majd belőle a progresszív rock. Hiszen én ezen a zenén nőttem fel, számomra a blues mellett ez a műfaj a meghatározó.
Fel tudnád sorolni az öt legkedvesebb lemezedet?
Sok kedvenc lemezem van, különböző műfajokból, nemcsak a blues területéről. Az egyik mindenképpen John Mayall dupla vinyl lemeze az 1971-es Back To The Roots, amely igazi bluest tartalmaz. A második a King Crimson első nagylemeze, az 1969-es In The Court Of The Crimson King, a harmadik a blues-rock műfajának egyik legjobb darabja, a Led Zeppelin 1969-es debütáló albuma, a negyedik szintén egy kitűnő blues-rock album, de már Amerikából: Edgar Winter White Trash nevű formációjának egy 1972-es koncertjéről készült felvétele, amely a Roadwork című dupla albumon jelent meg, az ötödik kedvenc lemezem pedig a blues-rockot játszó brit Savoy Brown együttestől az 1971-es Street Corner Talking. Érdekes módon ezek a lemezek mind ugyanazt a zenei korszakot képviselik.
Nem csak írással foglalkozol, hanem rádiózol is, az interneten fogható Poptarisznya rádióban hallható Bluesmegálló című műsorod. Hogyan épülnek fel műsoraid?
Ötödik éve, minden héten, csütörtökön este élő adásban megy a Blues megálló című zenei műsorom. Igyekszem a legváltozatosabb blues zenéket játszani, mert szeretném, ha a műsorban mindenki megtalálná a neki leginkább tetsző dalokat. A háromórás műsor több órai zenei előkészítést, felkészülést igényel. A műsor több részből áll, az elején a keményebb blues-rock lemezek forognak, ekkor a nagyvilág zenei terméséből, az újonnan megjelent CD-kről, lemezújdonságokból adok egy kis ízelítőt. Felhívom a hallgatók figyelmét a heti aktualitásokra, közelgő hazai koncert eseményekre, évfordulókra, majd hazai előadóktól játszok felvételeket. Rendszeresen forgatok le a 40-es, 50-es és 60-as években készült blues lemezeket, az akusztikus blues kedvelőinek egy kb. negyedórás zenei blokkot válogatok egybe, majd egy viszonylag lassúbb tempójú, nyugodtabb hangulatú, igényes blues zenei összeállítással folytatom az adást. A hallgatókkal a műsor Facebook oldalán tartom adás közben az interaktív kapcsolatot. A műsornak mára már stabil hallgatói törzsközönsége van. Egyébként a Blues megálló adása és a könyvem kéziratának elkészítése éveken keresztül kölcsönösen támogatták egymást.
Könyvet írsz, rádióműsort vezetsz, mindemellett zenélsz is. Mióta basszusgitározol? Mit kell tudni zenekarodról, a Blues Night Longról?
Ifjabb koromban gitároztam, de hosszabb ideig szüneteltettem a zenélést. Nyolc éve kezdtem el ismét játszani, ekkor a basszusgitárt választottam és jelenleg is a szintén nyolc éve együtt zenélő Blues Night Long zenekar tagja vagyok. Mindannyian amatőr zenészek vagyunk, örömzenét játszunk, csakis bluest, akár akusztikus, akár elektromos hangszerekkel. A zenekar alkalmanként lép közönség elé, hiszen a fiatalabb generációt képviselő tagjainak munkahelyi elfoglaltsága miatt nem könnyű a szabad időpontokat összeegyeztetni. Két éve egy hangstúdióban elkészítettünk egy EP lemezt, szeretnénk a jövő év első félévében egy újabb lemezzel megjelenni.
Szöveg: hoati, fotó: Császár Márta (Kifra)
Chris Kramer & Beatbox ’n’ Blues: On The Way To Memphis
2017-12-03 | kritika

Blow ’Till Midnight Records, 2017
hoati
Robert Plant: Carry Fire
2017-11-26 | kritika

Nonesuch Records/Warner Bros. Records, 2017
hoati
Megjelent Little G Weevil új lemeze
2017-11-18 | hír
A napokban jelent meg Little G Weevil új albuma, a Something poppin’. A kiadvány új korszakot nyit a többszörösen díjnyertes, 2004 óta az Egyesült Államokban élő zenész pályafutásában, hiszen ezzel a lemezzel szakított a tradicionális blues hangzással.

Little G Weevil, azaz Szűcs Gábor professzionális szinten 1996-ban kezdett el muzsikálni. Akkoriban a blues műfaj keresett volt hazánkban, szinte minden művelődési házban ez a zene szólt. A helyzet az ezredfordulóra jócskán megváltozott, megbecsült muzsikusként Szűcsnek megélhetési gondjai nem voltak, de elégedetlen volt a játékstílusával, többet szeretett volna. Tudta, hogy a tudása fejlesztésére a legjobb terep az Egyesült Államok, így 2004-ben gondolt egyet, szerencsét próbált a blues hazájában: először Memphisben telepedett le, onnan – egy rövid londoni kanyar után – költözött Atlantába 2009-ben. Az első amerikai lemezszerződését 2008-ban írta alá, a Southern Experience rá egy évvel készült el. 2013 januárjában megnyerte a The Blues Foundation által évente megrendezésre kerülő International Blues Challenge versenyt szóló/duó kategóriában, ugyanekkor kategóriája legjobb gitárosa címet is megszerezte. Még ugyanezen év nyarán kiadásra került harmadik önálló albuma Moving címmel, amit az angol Mojo Magazine az év legjobb lemezei közé választott. Little G Weevilt 2014-ben újabb komoly elismerés érte, hiszen Blues Music Awardsra jelölték. A napokban jelent meg ötödik albuma, a Something poppin’. A lemezen modernizálta a hangzást, nem ragaszkodott az egy-két-három akkordos blues hangszereléshez, hagyta, hogy szabadon szárnyaljon az alkotói fantáziája. Több műfajt is becsempészett a zenébe, amelynek köze van a blueshoz, vagy épp a bluesból alakultak ki: a R’n’B-t, rock and rollt, rapet és hip-hopot. A felvételeken közreműködött a kiváló atlantai dobos, Daniel Harper, Premecz Mátyás billentyűs, Borsodi László gitáros és Pfeff Márton basszusgitáros. A formációt két atlantai énekesnő, Sharika Allen Brown és Rebekah Easley Ellis tette teljessé, de vendégszerepelt a tizenkilenc éves, tehetséges atlantai rapper lány, Dulzura, valamint a spanyol Danny Del Toro szájharmonikás is. Az XLNT Records és a VizzTone Label Group által kiadott CD-t a szerencsések már a szeptemberi lemezbemutató turné keretén belül kézbe vehették, a hivatalos megjelenésére a napokban került sor. A Something poppin’ megvásárolható a jelentős digitális zeneáruházakban, a Musicland és a Lemezkuckó üzletében.
hoati

Little G Weevil, azaz Szűcs Gábor professzionális szinten 1996-ban kezdett el muzsikálni. Akkoriban a blues műfaj keresett volt hazánkban, szinte minden művelődési házban ez a zene szólt. A helyzet az ezredfordulóra jócskán megváltozott, megbecsült muzsikusként Szűcsnek megélhetési gondjai nem voltak, de elégedetlen volt a játékstílusával, többet szeretett volna. Tudta, hogy a tudása fejlesztésére a legjobb terep az Egyesült Államok, így 2004-ben gondolt egyet, szerencsét próbált a blues hazájában: először Memphisben telepedett le, onnan – egy rövid londoni kanyar után – költözött Atlantába 2009-ben. Az első amerikai lemezszerződését 2008-ban írta alá, a Southern Experience rá egy évvel készült el. 2013 januárjában megnyerte a The Blues Foundation által évente megrendezésre kerülő International Blues Challenge versenyt szóló/duó kategóriában, ugyanekkor kategóriája legjobb gitárosa címet is megszerezte. Még ugyanezen év nyarán kiadásra került harmadik önálló albuma Moving címmel, amit az angol Mojo Magazine az év legjobb lemezei közé választott. Little G Weevilt 2014-ben újabb komoly elismerés érte, hiszen Blues Music Awardsra jelölték. A napokban jelent meg ötödik albuma, a Something poppin’. A lemezen modernizálta a hangzást, nem ragaszkodott az egy-két-három akkordos blues hangszereléshez, hagyta, hogy szabadon szárnyaljon az alkotói fantáziája. Több műfajt is becsempészett a zenébe, amelynek köze van a blueshoz, vagy épp a bluesból alakultak ki: a R’n’B-t, rock and rollt, rapet és hip-hopot. A felvételeken közreműködött a kiváló atlantai dobos, Daniel Harper, Premecz Mátyás billentyűs, Borsodi László gitáros és Pfeff Márton basszusgitáros. A formációt két atlantai énekesnő, Sharika Allen Brown és Rebekah Easley Ellis tette teljessé, de vendégszerepelt a tizenkilenc éves, tehetséges atlantai rapper lány, Dulzura, valamint a spanyol Danny Del Toro szájharmonikás is. Az XLNT Records és a VizzTone Label Group által kiadott CD-t a szerencsések már a szeptemberi lemezbemutató turné keretén belül kézbe vehették, a hivatalos megjelenésére a napokban került sor. A Something poppin’ megvásárolható a jelentős digitális zeneáruházakban, a Musicland és a Lemezkuckó üzletében.
hoati
Riport kötet jelenik meg a Tengs Lengs zenekarról
2017-11-04 | hír
A Tengs Lengs húsz éven át volt Budapest megkerülhetetlen underground alapköve, ennek ellenére kimaradt a szakmai véráramból, s nem is nagyon érdekelte, hogy bekerül-e oda. Pályafutásukat már megörökítették filmen, a napokban pedig riport kötet jelenik meg róluk.

Az 1984-ben alakult Tengs-Lengs zenekarnak nagy szerepe volt a hazai blues- és klubélet megteremtésében. Fénykorában a leghíresebb underground együttesnek számított, több mint tíz évig saját klubbal rendelkezett Budapesten. A ’80-as évek második felében nem is számított igazán az, aki nem járt a Lengs koncertjeire. A Budapesti Rhythm & Blues Fesztivál házigazdájaként hét éven át megtöltötték a főváros nagy koncerthelyeit. Fellépéseiken nőtt fel több, ma már közismert zenész, szakmai berkekben igen nagy tisztelet övezte a zenekart. Fekete Kálmán ’90-es években megjelent, a hazai blues szcénát bemutató könyveiben (Első Magyar Blues Könyv, Blues 2) egy-egy fejezetet kaptak. Sosem gondoltak lemezkiadásra, de 2006-ban a Hunnia Records segítségével kiadták első CD-jüket. A csapat nevével megegyező című album az évek alatt írott, koncerteken jól bevált saját számok gyűjteménye. Még ugyanebben az évben 45 perces dokumentumfilm jelent meg róluk, Állat! Anyád! avagy Az árnyékos oldal címmel, melyet a 38. Magyar Filmszemlén be is mutattak. Ekkor új lendületet kapott a banda, így 2008-ban ismét lemezt készítettek. Az elmúlt évek csendjét egy a napokban megjelenő riport kötet töri meg. A könyv terve Kamarás Zoltánnak a fejéből pattant ki, akinek az inspirációt Berta Zsolt Jancsiszög című kötetének elolvasása adta. „Úgy éreztem, a könyv rólam, az én ifjúságomról, az én generációmról szól.” - nyilatkozta a zenekarvezető az egyedülálló nemzedékregényről. Mivel kettejük régóta ismerték egymást, adta magát az ötlet, hogy a kötet megírását a Márai Sándor-díjas és Bertha Bulcsu-díjas íróra bízzák. „Figyelj, Zoli! Legyen a címe Kívül mindenen. Értem ez alatt a zenekar – mint egység – politikai és szakmai kívülállását. A Lengs húsz éven át volt Budapest megkerülhetetlen underground alapköve, ennek ellenére mindig úgy éreztem, kimarad a szakmai véráramból, s nem is nagyon érdekli, hogy bekerül-e oda.” – olvasható a mű előszavában, ami a banda történetével párhuzamosan amolyan korrajzot is felvázol azáltal, hogy a megkérdezettek politikai-, történelmi-, és kulturális eseményeket idéznek fel. A Kívül mindenen – Tengs Lengs című könyv dedikálással, koncerttel egybekötött bemutatójára december 16-án a fővárosi Kék Yukban (1032 Budapest, Fényes Adolf u. 28.) kerül sor, ahova minden érdeklődőt szeretettel várnak a zenekar tagjai. Az esten bemutatkozik az együttes jelenlegi, valamint korábbi tagjainak gyermekeiből verbuválódott Tengs Lengs Tribute Band is. A kötet jövő héttől már kapható lesz, megrendelhető a tengslengsinfo@gmail.com e-mail címen.
hoati

Az 1984-ben alakult Tengs-Lengs zenekarnak nagy szerepe volt a hazai blues- és klubélet megteremtésében. Fénykorában a leghíresebb underground együttesnek számított, több mint tíz évig saját klubbal rendelkezett Budapesten. A ’80-as évek második felében nem is számított igazán az, aki nem járt a Lengs koncertjeire. A Budapesti Rhythm & Blues Fesztivál házigazdájaként hét éven át megtöltötték a főváros nagy koncerthelyeit. Fellépéseiken nőtt fel több, ma már közismert zenész, szakmai berkekben igen nagy tisztelet övezte a zenekart. Fekete Kálmán ’90-es években megjelent, a hazai blues szcénát bemutató könyveiben (Első Magyar Blues Könyv, Blues 2) egy-egy fejezetet kaptak. Sosem gondoltak lemezkiadásra, de 2006-ban a Hunnia Records segítségével kiadták első CD-jüket. A csapat nevével megegyező című album az évek alatt írott, koncerteken jól bevált saját számok gyűjteménye. Még ugyanebben az évben 45 perces dokumentumfilm jelent meg róluk, Állat! Anyád! avagy Az árnyékos oldal címmel, melyet a 38. Magyar Filmszemlén be is mutattak. Ekkor új lendületet kapott a banda, így 2008-ban ismét lemezt készítettek. Az elmúlt évek csendjét egy a napokban megjelenő riport kötet töri meg. A könyv terve Kamarás Zoltánnak a fejéből pattant ki, akinek az inspirációt Berta Zsolt Jancsiszög című kötetének elolvasása adta. „Úgy éreztem, a könyv rólam, az én ifjúságomról, az én generációmról szól.” - nyilatkozta a zenekarvezető az egyedülálló nemzedékregényről. Mivel kettejük régóta ismerték egymást, adta magát az ötlet, hogy a kötet megírását a Márai Sándor-díjas és Bertha Bulcsu-díjas íróra bízzák. „Figyelj, Zoli! Legyen a címe Kívül mindenen. Értem ez alatt a zenekar – mint egység – politikai és szakmai kívülállását. A Lengs húsz éven át volt Budapest megkerülhetetlen underground alapköve, ennek ellenére mindig úgy éreztem, kimarad a szakmai véráramból, s nem is nagyon érdekli, hogy bekerül-e oda.” – olvasható a mű előszavában, ami a banda történetével párhuzamosan amolyan korrajzot is felvázol azáltal, hogy a megkérdezettek politikai-, történelmi-, és kulturális eseményeket idéznek fel. A Kívül mindenen – Tengs Lengs című könyv dedikálással, koncerttel egybekötött bemutatójára december 16-án a fővárosi Kék Yukban (1032 Budapest, Fényes Adolf u. 28.) kerül sor, ahova minden érdeklődőt szeretettel várnak a zenekar tagjai. Az esten bemutatkozik az együttes jelenlegi, valamint korábbi tagjainak gyermekeiből verbuválódott Tengs Lengs Tribute Band is. A kötet jövő héttől már kapható lesz, megrendelhető a tengslengsinfo@gmail.com e-mail címen.
hoati
Folytatódik a Blues Session koncertsorozat
2017-10-28 | koncertajánló
Az ősz utolsó, a tél első hónapjában is kiváló koncerteket tekinthetnek meg az érdeklődők a Blues Session sorozat keretén belül a budapesti VIII. kerületben fekvő Muzikum Klubban.

Tervezett koncertek
november 02. - Mojo Workings
november 04. - Magyar Atom
november 05. - Fekete Jenő és barátai – John Lee Hooker 100
november 09. - Josh Smith
november 17. - Soulbreakers
november 18. - EC 70 – Eric Clapton Tribute Band
november 24. - A Hendrix Project bemutatja: Hendrix 75
december 09. - Pribojszki Mátyás Band – Blues, kolbász, békesség
december 21. - Mojo Workings & Voodoo Papa
december 31. - Ian Siegal Band szilveszter
A Muzikum Klub & Bisztró elérhetőségei
1088 Budapest, Múzeum utca 7.
Nyitva tartás: hétfő - szombat, reggeltől estig
Online jegyvásárlás: http://tixa.hu/muzikum_klub
E-mail: info@muzikum.hu
Web: http://muzikum.hu, www.facebook.com/MuzikumKlub
hoati

Tervezett koncertek
november 02. - Mojo Workings
november 04. - Magyar Atom
november 05. - Fekete Jenő és barátai – John Lee Hooker 100
november 09. - Josh Smith
november 17. - Soulbreakers
november 18. - EC 70 – Eric Clapton Tribute Band
november 24. - A Hendrix Project bemutatja: Hendrix 75
december 09. - Pribojszki Mátyás Band – Blues, kolbász, békesség
december 21. - Mojo Workings & Voodoo Papa
december 31. - Ian Siegal Band szilveszter
A Muzikum Klub & Bisztró elérhetőségei
1088 Budapest, Múzeum utca 7.
Nyitva tartás: hétfő - szombat, reggeltől estig
Online jegyvásárlás: http://tixa.hu/muzikum_klub
E-mail: info@muzikum.hu
Web: http://muzikum.hu, www.facebook.com/MuzikumKlub
hoati
Dupla premierrel jelentkezik a VoluMen
2017-10-24 | hír

Bemutatkozik hazánkban Josh Smith
2017-10-21 | koncertajánló

Josh Smith 1979-ben született a Connecticut állambeli Middletownban. Első gitárját három évesen kapta, gitározni hat esztendősen kezdett. A blues zene természetes választás volt számára, hiszen szülei sokat hallgatták otthon Muddy Waters, Albert King, Freddie King, B.B. King, Albert Collins és T-Bone Walker felvételeit. Tizennégy évesen már jammekben szerepelt, többek között Jimmy Thackery, Kenny Neal, Lucky Peterson, Matt ’Guitar’ Murphy és Johnny Copeland társaságában lépett színpadra. Bemutatkozó albumát gimnazista korában Born Under A Blue Sign címmel készítette el. Tanulmányai befejezését követően megalapította a Josh Smith And The Frost nevű triót, mellyel nemzetközi turnéra indult. Első nemzetközi terjesztésű lemeze, a Too Damn Cold 1998 márciusában került piacra. A produceri feladatokat Jim Gaines végezte el, aki olyan zenész óriásokkal dolgozott korábban, mint Santana, Stevie Ray Vaughn, Luther Allison, Steve Miller és Jimmy Thackery. Az új évezred elején családot alapított, Los Angelesbe költözött, majd kísérőzenészként vállalt munkákat. Közben persze szólókarrierjét sem hanyagolta, 2010-től a CrossCut Records adja ki jobbnál jobb anyagait. Legutóbbi albuma, az Over Your Head 2015 tavaszán jelent meg, Joe Bonamassa, Kirk Fletcher és Charlie Musselwhite vendégszereplésével. A német lemezcéggel kötött szerződésnek köszönhetően néhány évente az öreg kontinensen is turnézik, Magyarországon 2017. november 9-én mutatkozik be. A budapesti Muzikum Klub & Bisztróban adandó koncerten társai Nick Ornelas basszusgitáros és Felix Pollard dobos lesznek, de vendégként fellép Benkő Zsolt is. A kiváló hazai gitárosnak az egyik példaképe Smith. „Hét-nyolc éve tűnt fel nekem egy gitáreffekt gyártó cég honlapján kitett videóban. Ami a zenéjében megfogott elsősorban az, hogy a tradíció lépten-nyomon visszaköszön a játékában, de olyan mai formákkal, harmóniákkal és dallamokkal körbe fűzve, hogy egy teljesen új zenei élmény jön létre. Karakteres megszólalás, magabiztos hangszerkezelés, tökéletes hangzás és szív, ami a zenére dobban! Számomra ez Josh Smith!” - nyilatkozta oldalunknak Benkő, tökéletesen összefoglalva Smith zenéjének lényegét.
Belépő: november 8-ig 2900 Ft, a koncert napján 3500 Ft.
Jegyek kaphatók személyesen a Muzikum Klub & Bisztróban, valamint online a www.tixa.hu/lots-music weboldalon.
hoati
Robert Plant új szólólemezzel jelentkezett
2017-10-15 | hír

hoati
Tíz éves a Garda - Benkő Blues Duó
2017-10-08 | koncertajánló

A Garda - Benkő Blues Duó 2007-ben alakult, azóta számos klubkoncert, fesztivál szereplés és külföldi turné áll mögöttük. Előadásaik rendkívül intenzívek, komplett show-t csinálnak, humoros és közvetlen konferansziéval összekötve a dalokat. Saját szerzeményeket és feldolgozásokat tartalmazó debütáló albumuk 2011-ben Ezüst címmel jelent meg. A közelmúltban Takács Roland basszusgitáros és Sümeghi Tamás dobos csatlakozásával quartetté bővültek. A duó idén ünnepli megalakulásának tízedik évfordulóját, melyet koncerttel tesznek emlékezetessé. A 2017. október 19-én a fővárosi EllátóHázban tartandó esten Garda Zsuzsa és Benkő Zsolt kettőse, valamint a négytagú formáció is fellép. Vendégzenészként szerepel Szabó Tamás szájharmonikás, a vendégzenekar pedig a Keep Floyding legénységének három tagjából (Tóth András - gitár, Balázs Bálint – basszusgitár, ének, Heinfarth György - dobok) verbuválódott trió, a The Good, The Bad and The Ugly lesz.
hoati
Jubileumot ünnepel a Boogiefeszt
2017-10-01 | koncertajánló

A 10. Boogiefeszt egy nagyszabású koncertshow-val ünnepli jubileumi évfordulóját az Audi Aréna Győrben. A tíz éves töretlen sikersorozat és teltházas előadások után a boogie woogie mesterei az eddigi esztendők legizgalmasabb koncertjével készülnek. Az előadáson a műfaj legrangosabb külföldi művészei, a hazai zenei élet kiemelkedő zenészei, valamint meglepetésvendégek fogják szórakoztatni a közönséget. A rendkívül pörgős és sok humorral fűszerezett, egész estés showműsor keretében izgalmas zongorapárbajokat és zenei bravúrokat is hallhat a közönség. A sok hangszert felvonultató koncertet profi boogie woogie táncosok teszik még emlékezetesebbé látványos és akrobatikus táncmozdulataikkal. Az est házigazdája a Dániel Balázs Boogie Woogie Trió, hazánk első számú boogie woogie zenekara, a sztárvendég pedig az In The Summertime című világsláger szerzője és előadója, Mungo Jerry lesz. Az eddigi alkalmakkor a teljesség igénye nélkül olyan neves előadók léptek fel, mint Benkó Sándor, Fenyő Miklós, Bolyki Balázs, Wendy DeWitt, Lluís Coloma és Silvan Zingg.
Tervezett program
2017. december 7. - Boogie Christmas - ingyenes fesztiválindító koncert, helyszín: Árkád Győr
2017. december 8. - Boogie Cocktail - vacsorával egybekötött zenés-táncos est, helyszín: Hotel Rába City Center étterem és söröző
2017. december 9. - Boogie Show - jubileumi koncert show, helyszín: Audi Aréna Győr
Fellépők
Házigazda: Dániel Balázs Boogie Woogie Trió (HU) || Mungo Jerry (UK) || Nicolle Rochelle (USA) || Christoph Steinbach (AT) || Albert Koch (DE) || Pleszkán Écska (HU) || Grzegorz Cherubinski & Agnieszka Cherubinska (PL) || Rasmus Holmqvist & Tove Holmqvist (SWE)
Jegyvásárlás: Jegyek kaphatók a jegy.hu hálózatán és a jegyértékesítési pontokon.
További információ: http://boogiefeszt.hu
hoati
Ismét Pribil Györgyre emlékeznek zenésztársai
2017-09-24 | koncertajánló

Pribil Györgyöt hétévesen fogta meg először a rock and roll, akkor még nem a zene, hanem az életérzés. Gitározni tizennyolc évesen kezdett, előbb a Topó Neurock Társulatban és az Állati Elmékben játszott, országos ismertséget az 1985-ben alapított S-Modellben szerzett. Novák Péterrel és Nagy Gergellyel 1993-ban létrehozta a Kimnowak zenekart, olyan mára klasszikusnak számító dalokat írtak, mint a Hol van az a nyár, a Tűz van Babám, vagy a Gyémánt. 1999-től a Hobo Blues Bandben zenélt, de otthonosan mozgott más stílusokban is, így gitározott Ganxsta Zoli Kartelljében, dolgozott Pierrot-val, valamint rendszeresen szerepelt olyan koncerteken, amelyen kedvenc előadói zenéjét játszhatta (Janis Joplin Emlékzenekar, Keith Richards Rock’n’Roll Cirkusz). Szarvasgombászként is jól ismerték, tagja volt a Dunakanyar Szarvasgombász Egyesületnek, sokat tett a honos szarvasgomba fajok és lelőhelyeik védelme érdekében. Pribil György 2013. október 16-án tragikus autóbalesetet szenvedett, idén lett volna ötvenéves. Egykori zenésztársai, pályatársai és barátai minden évben koncerttel emlékeznek meg rá. Idén az emlékest október 8-án a Muzikum Klubban kerül megtartásra, a főműsor a hagyományoknak megfelelően az S-Modell Join koncertje lesz, mely során megidézik a hazai blues és rock szcéna nagyhatású alakjának felejthetetlen és utánozhatatlan életművét, szemezgetve az általa írt vagy előadott dalokból.
A BLUESVAN.HU bemutatja:
3. Pribil György R’n’B Jamboree
2017. október 08.
Budapest, Muzikum Klub & Bisztró
Részletes program
18.00 - 18.30 - Kispárna
18.40 - 19.10 - Sexit
19.20 - 19.50 - JBB
20.00 - 20.30 - Garda-Benkő Band
20.45 - 22.30 - S-Modell Join
Közreműködnek: Kőszegi Zsolt, Garda Zsuzsa, Gerdesits Ferenc, Gilián Gábor, Csibi Tamás, Madácsy Tamás, Vörös Gábor, Dióssy D. Ákos, Nagy ’Liszt’ Zsolt, Jókay Árpád, Vidák Róbert, Fekete Jenő, Gaál Gábor, Benkő Zsolt, Petendi Tamás, Bacsa Gyula, Herold Péter, Lukács Béla, Czifrák László
Belépő: 1500 Ft
Jegyek kaphatók a helyszínen (hétköznapokon 15–21 óráig, szombaton 17–21 óráig, fizetés kizárólag készpénzzel) és a TIXA rendszerében.
hoati
Lemezbemutató turnéra indul Little G Weevil
2017-09-15 | koncertajánló
Little G Weevil új lemezzel jelentkezik szeptemberben, amely egyben fontos mérföldkő is karrierjében, hiszen szakítva a korábbi évek tradicionális blues hangzásával, ezúttal egy jóval modernebb megközelítésű anyag született. A rangos zenei díjakkal elismert, Egyesült Államokban élő muzsikus szám szerint ötödik albumát turné keretén belül mutatja be.

Zenei mérföldkőnek lehetünk tanúi Little G Weevil, azaz Szűcs Gábor közelgő koncert körútján: a nemzetközi piacon is legsikeresebb magyar származású blues zenész ezúttal modernebb zenei stílusban mutatja meg magát, természetesen nem tagadva meg a blues gyökereit. A mostani anyag saját definíciója szerint 21. századi Rhythm and Blues.„Ez kétségkívül a legkreatívabb munkám. Több zenei stílus keveredik a blues zászlaja alatt, ami bizonyítja, lehet ebben a műfajban újat, mai füllel is izgalmasat alkotni.” - jegyzi meg a gitáros-énekes. Az album nagyrészt saját szerzeményekből áll, a tíz dalból csak egy szám feldolgozás. A lemezfelvételen partnere volt a kiváló atlantai dobos, Daniel Harper, valamint Premecz Mátyás billentyűs, Borsodi László gitáros és Pfeff Márton basszusgitáros. A formációt két remek atlantai énekesnő, Sharika Allen Brown és Rebekah Easley Ellis teszi teljessé. Rajtuk kívül egy dalban közreműködik Little G Weevil felfedezettje, a tizenkilenc éves, tehetséges atlantai rapper lány, Dulzura, míg a spanyol Danny Del Toro szájharmonika játékát két szerzeményben hallhatjuk. A Something Poppin’ dalait a hazai zeneszerető közönség elsőként a szeptember 20-23. közötti turné során ismerheti meg.
A turné időpontjai:
szeptember 20. - Szombathely, Cinema Café
szeptember 21. – Szeged, Hungi Vigadó
szeptember 22. – Budapest, Akvárium Klub
szeptember 23. – Békéscsaba, Csabagyöngye Kulturális Központ
hoati

Zenei mérföldkőnek lehetünk tanúi Little G Weevil, azaz Szűcs Gábor közelgő koncert körútján: a nemzetközi piacon is legsikeresebb magyar származású blues zenész ezúttal modernebb zenei stílusban mutatja meg magát, természetesen nem tagadva meg a blues gyökereit. A mostani anyag saját definíciója szerint 21. századi Rhythm and Blues.„Ez kétségkívül a legkreatívabb munkám. Több zenei stílus keveredik a blues zászlaja alatt, ami bizonyítja, lehet ebben a műfajban újat, mai füllel is izgalmasat alkotni.” - jegyzi meg a gitáros-énekes. Az album nagyrészt saját szerzeményekből áll, a tíz dalból csak egy szám feldolgozás. A lemezfelvételen partnere volt a kiváló atlantai dobos, Daniel Harper, valamint Premecz Mátyás billentyűs, Borsodi László gitáros és Pfeff Márton basszusgitáros. A formációt két remek atlantai énekesnő, Sharika Allen Brown és Rebekah Easley Ellis teszi teljessé. Rajtuk kívül egy dalban közreműködik Little G Weevil felfedezettje, a tizenkilenc éves, tehetséges atlantai rapper lány, Dulzura, míg a spanyol Danny Del Toro szájharmonika játékát két szerzeményben hallhatjuk. A Something Poppin’ dalait a hazai zeneszerető közönség elsőként a szeptember 20-23. közötti turné során ismerheti meg.
A turné időpontjai:
szeptember 20. - Szombathely, Cinema Café
szeptember 21. – Szeged, Hungi Vigadó
szeptember 22. – Budapest, Akvárium Klub
szeptember 23. – Békéscsaba, Csabagyöngye Kulturális Központ
hoati
Simon McBride, az észak-ír gitárhős hazánkba érkezik
2017-09-11 | koncertajánló

A Belfastban született Simon McBride tíz évesen kezdett gitáron játszani, öt évvel később már a Guitarist Magazine játéktudását a Young Guitarist Of The Year címmel jutalmazta. Hivatásos zenésszé tizenhat éves korában vált, amikor is a Sweet Savage nevű metal bandában átvette Vivian Campbell (Dio, Def Leppard) helyét. Négy év közös munka után, 1998-ban elhagyta a bandát és Andrew Strong „szolgálatába” szegődött. Hat évet töltött a figyelemre méltó sikereket elérő ír énekes-színész együttesében, majd szólópályába kezdett. Bemutatkozó albuma 2008-ban Rich Man Falling címmel jelent meg, óriási feltűnést keltve a szakmában. Soron következő lemeze, a Since Then 2010-ben került kiadásra, a korong British Blues Awards jelölést kapott. Ezekben az években már Jeff Beck, Joe Bonamassa, Derek Trucks és Joe Satriani előtt lépett fel. Utolsó kiadványa, a Crossing The Line 2012 őszén került a boltok polcaira. A lemezt Paul Reed Smith annapolisi stúdiójában rögzítették, a dalok között megtalálható a Blood, Sweat & Tears által sikerre vitt Go Down Gamblin’ átdolgozása. A Rory Gallagher és Gary Moore utódjának tartott gitáros az utóbbi időben rendszeresen szerepel Don Airey zenekarában, így tavaly egy közös produkcióban Ian Gillan gitárosaként láthattunk élőben a Papp László Budapest Sportarénában. Együttesével szeptember közepétől turnéra indul, mely keretén belül október 5-én fővárosi Muzikum Klubban ad koncertet.
Belépő: október 4-ig 2900 Ft, a koncert napján 3500 Ft.
Jegyek kaphatók személyesen a Muzikum Klub & Bisztróban, valamint online a www.tixa.hu/lots-music weboldalon.
hoati
Atlas: Just Playin’ Rhythm & Blues
2017-09-07 | kritika

Moiras Records, 2017
hoati
Ötödik évadba lép a Blues Session koncertsorozat
2017-09-04 | koncertajánló
Szeptember közepén immár ötödik évadát kezdi meg a Blues Session koncertsorozat a budapesti Muzikumban. A szeptemberi és októberi estek közül kiemelkedik Rory Gallagher és Gary Moore utódjának tartott Simon McBride fellépése. Az észak-ír gitáros nem először jár hazánkban, hiszen tavaly Ian Gillan kísérőzenekarának tagjaként már láthatták az érdeklődők.

Tervezett koncertek
szeptember 14. - Muzikum 2017/2018 szezonnyitó koncert: Bluestone feat. Tátrai Tibor
szeptember 29. - Magyar Atom
október 05. - Simon McBride
október 07. - Jackie Orszáczky Emlékkoncert feat. Tóth Vera, Tátrai Tibor, Vasicsek János
október 13. - Pribojszki Mátyás Band feat. Dániel Balázs – Boogie Woogie & Blues Est vol. 2
október 19. - Ripoff Raskolnikov Band
október 21. - Premecz Mátyás Organ Trio
október 27. - Message To Hendrix
A Muzikum Klub & Bisztró elérhetőségei
1088 Budapest, Múzeum utca 7.
Nyitva tartás: hétfő - szombat, reggeltől estig
Online jegyvásárlás: http://tixa.hu/muzikum_klub
E-mail: info@muzikum.hu
Web: http://muzikum.hu, www.facebook.com/MuzikumKlub
hoati

Tervezett koncertek
szeptember 14. - Muzikum 2017/2018 szezonnyitó koncert: Bluestone feat. Tátrai Tibor
szeptember 29. - Magyar Atom
október 05. - Simon McBride
október 07. - Jackie Orszáczky Emlékkoncert feat. Tóth Vera, Tátrai Tibor, Vasicsek János
október 13. - Pribojszki Mátyás Band feat. Dániel Balázs – Boogie Woogie & Blues Est vol. 2
október 19. - Ripoff Raskolnikov Band
október 21. - Premecz Mátyás Organ Trio
október 27. - Message To Hendrix
A Muzikum Klub & Bisztró elérhetőségei
1088 Budapest, Múzeum utca 7.
Nyitva tartás: hétfő - szombat, reggeltől estig
Online jegyvásárlás: http://tixa.hu/muzikum_klub
E-mail: info@muzikum.hu
Web: http://muzikum.hu, www.facebook.com/MuzikumKlub
hoati
John Lee Hooker: Whiskey & Wimmen: John Lee Hooker’ Finest
2017-08-30 | kritika

Vee-Jay Records, 2017
hoati
Az idei Blues Blast Music Awards díjazottjai
2017-08-27 | hír
Tegnap nyilvánosságra hozták az idei Blues Blast Music Awards díjakat. A jelöltek listáját a Blues Blast Magazine munkatársai, zenei szakírók, rádiós műsorvezetők, fesztiválok támogatói, szórakozóhelyek tulajdonosai és egyéb zeneipari szakemberek állították össze. Szavazni mindazok jogosultak voltak, akik feliratkoztak a világszerte nagy népszerűségnek örvendő online blues magazin hírlevelére. A díjátadó legnagyobb nyertese a Southern Avenue, a nevét Memphis egyik híres utcájáról kapó csapat két díjat vihetett haza.

A díjazottak:
Contemporary Blues Album
Samantha Fish - Chills & Fever
Traditional Blues Album
Mississippi Heat - Cab Driving Man
Soul Blues Album
Thornetta Davis - Honest Woman
Rock Blues Album
Mike Zito - Make Blues Not War
Acoustic Blues Album
Fiona Boyes - Professin’ The Blues
Live Blues Recording
Walter Trout - Alive In Amsterdam
Historical Or Vintage Recording
Roy Buchanan - The Genius Of The Guitar - His Early Recordings
New Artist Debut Album
Southern Avenue - Southern Avenue
Blues Band
Lil’ Ed & The Blues Imperials
Male Blues Artist
John Mayall
Female Blues Artist
Beth Hart
Sean Costello Rising Star Award
Southern Avenue
hoati

A díjazottak:
Contemporary Blues Album
Samantha Fish - Chills & Fever
Traditional Blues Album
Mississippi Heat - Cab Driving Man
Soul Blues Album
Thornetta Davis - Honest Woman
Rock Blues Album
Mike Zito - Make Blues Not War
Acoustic Blues Album
Fiona Boyes - Professin’ The Blues
Live Blues Recording
Walter Trout - Alive In Amsterdam
Historical Or Vintage Recording
Roy Buchanan - The Genius Of The Guitar - His Early Recordings
New Artist Debut Album
Southern Avenue - Southern Avenue
Blues Band
Lil’ Ed & The Blues Imperials
Male Blues Artist
John Mayall
Female Blues Artist
Beth Hart
Sean Costello Rising Star Award
Southern Avenue
hoati
Szeptemberben visszatér Budapestre a zseniális blues-rock gitáros
2017-08-16 | koncertajánló

A dél-afrikai Johannesburgban született Dan Patlansky bemutatkozó lemezét tizennyolc évesen adta ki, így lassan már két évtizedes előadói tapasztalattal rendelkezik. Az első nagykiadós szerződését 2004-ben írta alá, 2005-ben és 2006-ban pedig már New Orleansban mutatkozhatott be, Selwyn Miller menedzseri munkájának köszönhetően. Az igazi áttörést a Dear Silence Thieves és az IntroVertigo című album hozta meg, hiszen e lemezeket az év végi kedvencek között hozta számos zenei szaklap. Patlansky ez idáig kétszer járt Magyarországon: először Joe Satriani 2015-ös turnéjának budapesti állomásán találkozhatott vele a közönség, majd tavaly augusztusban egy emlékezetes önálló fellépést adott az A38 Hajó színpadán. Szeptemberben két hónapos akusztikus koncert körútra indul, de előtte még az IntroVertigo ráadásturné keretén belül harmadszor is tiszteletét teszi nálunk. Az előzenekar szerepét az Amberjack kapta. A fiatal csapat idén adta ki Storm című debütáló albumát, melyen angol nyelven megszólaló, igényes hangszerelésű vintage-rock dalok sorakoznak.
Az este menetrendje:
19.00 – kapunyitás
20.00 – Amberjack
21.00 – Dan Patlansky
Belépő: augusztus 31-ig 3900 Ft, szeptemberben és a koncert napján 4500 Ft.
Jegyek kaphatók személyesen az A38 Hajón, valamint online a www.a38.hu és a www.tixa.hu weboldalon.
hoati

