Kiemelt koncertek


XXII. Lábatlani
Blues Fesztivál

2024.07.11-13.


Shemekia C
opeland
Little G Weevil
and his band

2024.07.17.


VIII. Zsámbéki
Blues Piknik
2024.07.26-28.


Pribojszki 50

2024.07.31.

Ajánlott albumok

Hobo Blues Band
Hobo Blues Band
Idegen tollak
Mojo Workings
Mojo Workings
Long Step
Alastair Greene
Alastair Greene
Alive In The New World
Mick Pini
Mick Pini
Backtrack
The Özdemirs
The Özdemirs
Introducing The Özdemirs
Layla Zoe
Layla Zoe
Nowhere Left To Go
The Holmes Brothers
The Holmes Brothers
State Of Grace
Buddy Guy
Buddy Guy
Blues Singer




Archívum

Ripoff Raskolnikov: Távolról szemlélem a világot, de ez nem jelenti azt, hogy ne érintene meg.
2018-10-26 | koncertajánló


Dalaiban a szó és a hang közötti összjátékot tartja a legfontosabbnak, mindennapjait pedig leginkább egyfajta remeteszerű elvonulásban éli Vas megyei tanyáján. Ripoff Raskolnikov zenéje és világa sem illeszthető be a megszokott keretek közé. Small World című legújabb lemezén, amit Budán november 3-án a Fonóban, míg Pesten november 24-én a Muzikumban mutat be, a Bob Dylan által is képviselt, történetmesélő zenei hagyományt követi.

„Míg régen sokat utaztam, ma már a remetékhez hasonló életet élek. Távolról szemlélem a világot, de ez nem jelenti azt, hogy ne érintene meg. A Small World című számom egyrészt arról szól, hogy az én személyes „Ripoff-világom” nagyon pici lett, másrészt a nagyvilág is valahogy kicsi lett ezekben a „fantasztikus” időkben, amiket most élünk… Az utóbbi gondolat miatt lett ez a címadó dala az albumnak.” - meséli Ripoff Raskolnikov, aki a 2016-os Odds And Ends után idén a tizenharmadik lemezével jelentkezik. A Small World munkálatai során tizennégy nótát vettek fel, amiből végül tizenegy hallható a lemezen. Ezek közös jellemzője az erős szövegvilág, a történetmesélés és az egyedi hangulatú atmoszférateremtés. A műfaji besorolás ennél az albumnál is szükségtelennek tűnik, hiszen éppúgy megtalálható rajta az angolszász folk vagy éppen a blues hagyományaiból táplálkozó ballada, édes-keserű szerelmes dal kimondottan bluesmentes szólógitárral és a stúdiófelvételek közben szinte spontán megszületett reggae-s lüktetésű opusz is.



„Mindig szövegcentrikus számokat írtam, bár a dalok többsége úgy születik, hogy a szobámban elkezdek pengetni a gitáromon, majd kitalálok egy akkordmenetet. S amikor már tényleg úgy érzem, hogy működik a zene, akkor írok hozzá szöveget. De ezen a lemezen van olyan szerzemény is, aminek a szövege már húsz éve a fiókomban lapul. Szerintem a szó és a hang közötti közjáték a legfontosabb, ez az a zenei világ, ami engem igazán érdekel. Például ha meghallgatod Joni Mitchell Shadows And Light című albumát, ott is azt tapasztalod, hogy vannak a nagyon erős szövegek, amikre kiváló zenészek improvizálnak. Számomra akkor érdekes a dolog, ha a szöveg és a zene egyensúlyban van.” - emeli ki Ripoff.
A 2016-ban megjelent Odds And Ends-et az addigi legjobb lemezeként definiálta, ugyanis bőven volt idő a stúdiózásra, így a dalok igazán jól szóltak. A körülmények és a hangmérnök személye a Small World felvételekor sem változott, így minden adott volt, hogy ismét kiváló hangzású album szülessen. De míg a két évvel ezelőtti hangulatában egy erős Rolling Stones, ez inkább egy jó Bob Dylan lemezt idéz. „Az az érzésem, hogy tényleg későn érő típus vagyok, ugyanis a húsz és negyven éves korom között írt dalaimra és zenéimre már nem vagyok igazán büszke.  Mostanában azonban mintha jobb munkát végeznék, mint fiatal koromban. Lehet, annyira lusta vagyok, hogy amit Keith Richards tíz év alatt megcsinált, egy ahhoz hasonló zenei úthoz nekem ötven év kellett.” - mondja nevetve.


Folytatódik a Blues Session koncertsorozat
2018-10-21 | koncertajánló


Az ősz utolsó, a tél első hónapjában is kiváló koncerteket tekinthetnek meg az érdeklődők a Blues Session sorozat keretén belül a budapesti VIII. kerületben fekvő Muzikum Klubban.



Tervezett koncertek
november 02. - Akimer feat. Sipeki Zoltán
november 09. - EC 70 – Eric Clapton Tribute Band
november 15. - Fekete Jenő – Horváth Misi Duó, Dirty Deep Band (F)
november 16. - A Hendrix Project bemutatja: Hendrix 76. feat. Tátrai Tibor, Csanyi Zoltán, Mester Dániel
november 22. - Bluestone feat. Pribojszki Mátyás
november 23. - Jambalaya – Egy éjszaka New Orleansban
november 24. - Ripoff Raskolnikov – Small World lemezbemutató koncert
november 29. - Mojo Workings
december 01. - Message To Hendrix
december 21. - Jumping Matt And His Combo – Bluest, kolbászt, békességet!

A Muzikum Klub & Bisztró elérhetőségei
1088 Budapest, Múzeum utca 7.
Nyitva tartás: hétfő - szombat, reggeltől estig
Online jegyvásárlás: http://tixa.hu/muzikum_klub
E-mail: info@muzikum.hu
Web: http://muzikum.hu, www.facebook.com/MuzikumKlub

hoati


Layla Zoe: füstös hangulatú blues dalok a Muzikumban
2018-10-12 | koncertajánló


Október 17-én először látogat hazánkba zenekarával Layla Zoe. A több mint egy évtizede aktív, gyakran Janis Joplinhoz hasonlított kanadai blues énekesnő pályafutása során számos elismerést begyűjtött, többek között a 2016-os European Blues Awards Legjobb Énekesnő címét is kiérdemelte. A Muzikumban tartandó koncertjén a Gemini címmel megjelent, sorban a tizenharmadik lemezét mutatja be két részre osztott műsorral: az est első felében akusztikus blues és folk dalokat, a másodikban pedig dögös blues-rock nótákat hallhatunk.

A több mint egy évtizede aktív Layla Zoe a kanadai Vancouverből származik. Gyerekkorában nagy hatással volt rá édesapja blues lemezgyűjteménye, tinédzser korában már zenekarokban játszott és énekelt. Pár év múlva aztán önállósította magát, bemutatkozó albumát Torontóba költözve adta ki: a Shades Of Blue 2006-ban jelent meg. Nem sokkal később egy finnországi dalszerző verseny megnyerésének köszönhetően Európában is turnézhatott, ami igazán kinyitotta a világot számára. Layla a rá következő öt évben négy nagylemezt adott ki, majd leszerződött a német gitáros, Henrik Freischlader kiadójához, a Cable Car Records-hoz. Itt készült el a 2013-as Lily című stúdióalbuma, amely kiemelkedően sikeresnek bizonyult. 2016-ban a német Ruf Records-hoz szerződött, ahol 2017-ben koncertlemeze (Songs From The Road) is megjelent. A néhány napja kiadott lemezével Zoe minden korábbinál komolyabb eredményt könyvelhet el, hiszen ezt az albumot saját kiadásban, közösségi támogatást igénybe véve készítette el. Layla így mesélt döntése okairól: „Szerettem volna visszatérni egy egyszerűbb, tisztább munkamódszerhez a dalok írása és felvétele tekintetében. Anno az első öt lemezemet is függetlenként készítettem el, és azt éreztem, hogy ismét kész vagyok arra, hogy magam adjam ki a következő albumot, persze ezúttal már hasznosítva azokat az eszközöket és képességeket, melyekre az évek során szert tettem. A tervem az volt, hogy elkészítem azt a lemezt, amelyről évek óta álmodozom.” Az így megszületett, címével az Ikrek csillagjegyre utaló Gemini egy duplalemezes kiadvány, melynek Fragile című részén akusztikus, a Courage részben pedig elektromos hangszerekkel felvett nóták szerepelnek. Az album dalait bemutató turné október 17-én érkezik Budapestre, a tervek szerint a Muzikumban is két felvonásban hallhatjuk majd az új anyagot. „Számomra nincs annál nagyobb öröm, mint színpadra állni a zenekarommal, és a zenén keresztül kiönteni a szívem a hallgatóság felé. Szeretek dalokat írni és stúdiózni is, de az élő koncertek élménye az igazi hajtóerő számomra, amiért igazán szeretem ezt a foglalkozást.” - nyilatkozta Layla Zoe.

A LOTS Music bemutatja:
Layla Zoe Gemini Tour
2018. október 17.
Budapest, Muzikum Klub

Belépő: állóhely elővételben 2900 Ft, a koncert napján 3500 Ft. Ülőjegyek csak elővételben a Tixa weboldalán 4000 Ft-os áron. Jegyek kaphatók online a www.tixa.hu weboldalon. Színes nyomdai jegyek rendelhetők az info@lots-music.com címen.


Tony Bigmouth Pearson, a Slovakian Blues Challenge nyertese
2018-10-08 | beszélgetések


Stefan Uhrinak, művésznevén Tony Bigmouth Pearson Kassán született, jelenleg Budapesten él. Mentorként tekint Little G Weevilre, a Slovakian Blues Challenge versenykiírására véletlenül lelt. A Skalicán megrendezett versenyen az első helyet sikerült megszereznie.

Tinédzserként kezdtél zenélni. A családban volt olyan, akinek a példáját követted?
A családunkban az általános műveltség részeként volt jelen a zene, gyerekkoromban zongorázni tanultam. Szüleim orvosi pályára szántak, de a képzés során kiderült számomra, hogy nem ez az én igazi utam, így végül a zene győzedelmeskedett.

Mely előadók, zenekarok voltak a legnagyobb hatással rád?
Az USA-ban töltött időszak alatt hallottam először Stevie Ray Vaughan zenéjét, ezután találtam rá a három blues királyra (B.B. King, Freddie King és Albert King). Innen egyenes út vezetett a jazz felé, José James, Gregory Porter és Kurt Elling felvételeit kezdtem hallgatni. Az utóbbi időben olyan tradicionális, akusztikus blues zenészek felé fordult a figyelmem, mint Sam Chatmon vagy R.L. Burnside.

Honnét a művészneved, pontosan mit jelent?
A Tony Bigmouth a kicsit keményebb, szókimondó dalszövegeimre vonatkozó utalás, továbbá sokak szerint a hétköznapokban a megszokottnál többet beszélek. A családom egy része Amerikában él, tinédzserként náluk töltöttem egy rövidebb időszakot, és ők voltak azok, akik segítségével megvehettem az első elektromos gitáromat. Ők a Pearson család, a névválasztás egyfajta tiszteletadás feléjük.



Mentorként tekinthetsz a jelenleg Atlantában élő Little G Weevilre. Hogy akadtatok egymásra?

Kazai Ági hívta fel a figyelmemet Little G Weevil munkásságára. Nagyon megtetszett G zenéje, ezért úgy döntöttem, felkeresem. Az ekkor indult együttműködés olyan jól sikerült, hogy később is folytattuk a közös munkát. Sokat köszönhetek neki, igazán hasznos tanácsokkal látott el a dalszerzés területén.

Véletlenül lelted meg a Slovakian Blues Challenge versenykiírását. Hogyan épült fel a verseny, kikkel versenyeztél?
A Slovakian Blues Challenge válogatása a jelentkezők által beküldött hangfelvételek alapján zajlott. A többfordulós versenybe először tizenegy produkciót válogattak be, majd a nemzetközi zsűri döntése alapján a Tony Bigmouth Pearson gitár-ének szóló projekt, az öt fős Eva Halczyn Band és Andy Ray Haverda négytagú zenekara jutottak be a döntőbe. Az én repertoárom saját dalokból és néhány blues standardből állt, ezzel a programmal nyertem meg a versenyt a másik két zenekarral szemben.

Győzelmednek köszönhetően Te képviseled jövőre Szlovákiát az Azori-szigeteken megrendezendő European Blues Challenge-en. Mit vársz ettől az úttól?
Nagyszerű lehetőségnek tartom, hogy egyre szélesebb körben mutathatom be a saját zenémet, amit leginkább modern blues-ként tudnék definiálni. Az European Blues Challenge alkalmas terepet biztosít kapcsolatteremtésre a kiadókkal, koncert- és fesztiválszervezőkkel, managerekkel.

Kassán születtél, rövid ideig az Egyesült Államokban is éltél. Jelenleg hol van az otthonod?
Közel öt éve élek Budapesten, kezdetben a zenei fejlődésem érdekében választottam ezt a sokszínű, pezsgő kulturális élettel rendelkező várost. A kötődésemet ma már az is erősíti, hogy az ELTE mesterszakos hallgatója vagyok, és néhány éve már a magánéletem miatt is Budapest a bázisom. Rendszeresen utazom Európa-szerte, hamarosan visszatérek az Egyesült Államokba is.

Néhány hét telt el a sikered óta. Mennyire nőtt meg a kereslet irántad? Hol láthatnak következőnek az érdeklődők?
A Slovakian Blues Challenge eredményhirdetése után azonnal kaptam új felkéréseket Szlovákiából, Csehországból és Lengyelországból. Megjelent rólam egy cikk a legnagyobb közép-európai blues magazinban, a Twoj Blues-ban, és meghívott egy nagyinterjúra a Szlovák Nemzeti Rádió is (RTVS). A győzelemről hírt adott a Fülesbagoly blog és a Petőfi TV is megkeresett, ahol élőzenés interjút adtam. Legközelebb Csehországban, a Stetson & Bourbon Festivalon találkozhat velem a közönség 2018. november 3-án.

Nemcsak szólóban játszol, hanem a DUSKA nevű akusztikus duóban is. Mit kell tudni erről a formációról?
Kazai Ági jazzénekes-énektanárral közösen hoztuk létre a DUSKA formációt, amelyben saját szövegeink mellett magyar versek angol fordításait használjuk dalszövegként. Alapvetően az akusztikus megszólalásra törekszünk, de koncertjeinken előszeretettel alkalmazunk experimentális megoldásokat is, looper és effektek segítségével. Kazai Ágival öt éve ismerkedtem meg, amikor zenei fejlődésem érdekében hangképző tanárt kerestem Budapesten. A DUSKA hivatalosan 2018. májusa óta létezik, azóta koncerteztünk Magyarország több nyári fesztiválján, Budapesten, Kassán, Brünnben és Berlinben. Legközelebb a Pozsonyi Jazz Fesztiválon lépünk fel, ami egy nagyon izgalmas feladat és nagy lépés számunkra.

hoati


AG Weinberger: Reborn
2018-10-02 | hír


AG Weinberger új lemeze a közelmúltban jelent meg Romániában. A nagyváradi születésű zenész a fővárosi Muzikum Klubban október 4-én adandó koncertjén a Reborn című albumáról is felcsendülnek dalok. A kiadvány hazánkban ez alkalommal először lesz megvásárolható. Az alábbiakban a friss lemezét mutatja be Weinberger.

A Reborn egy új esztétikai nyelvezetet, egy érdekes zenei ötvözetet kínál a közönségének. Tudatosan választottam ki a kísérőzenészeimet, közreműködőimet erre a lemezre. Pontosan tudtam már az előkészítés időszakából, milyen fajta hangzás és játékmód lesz az album jellegzetessége. Egy dolog bizonyos, ez nem egy blues lemez a terminológia klasszikus és kereskedelmi értelmében. Áttételesen talán kapcsolódik a műfajhoz, szellemiségében és ideológiájában azonban nem. Producerként és előadóként figyeltem arra, hogy egy klisémentes anyag szülessen, még véletlenül se essünk bele a „Hendrix ízű” riff alapú öncélúság csapdájába. Minden számnak megvan a sajátos hangulata, de mégis egységessé vált az egész a közreműködő jazz zenészek sajátos ritmikai és harmóniavilágának köszönhetően.

1. Wang Dang Doodle - Ezt a klasszikust már régen rögzíteni szerettem volna. Erre most volt lehetőségem. Valószínűleg a „blues police” letartóztatási parancsot fog majd kiadni ellenem, mert ebből a „hard core” Willie Dixon szerzeményből egy remek, groove alapú jazz és világzene hangulatú zenei szituáció keletkezett, ami nagyvonalúan teret ad modern és posztmodern improvizációknak.
2. Sweet Little Number - Ritkán adódik alkalom egy saját szám remake-jére. 1996-ban jelent meg a dal első változata, ami egy Mustang sally típusú groove-ra épült. A story igaz, tényleg volt egy „majdnem kalandom” 1994-ben egy kiskorú pincérlánnyal Isztambulban. Szerencsémre időben kapcsoltam és bölcsen továbbálltam. A mostani verzió egy kortárs, New orleans-i hangulatú, és egy kicsivel lassúbb tempójú zene lett. Nekem ez tetszik jobban.
3. On The Wrong Side - Ez egy vadonatúj szerzemény, ami a több mint harmincöt éves karrierem alatt felgyűlt tapasztalatok és észrevételek summájáról szól. Gondolom és remélem, hogy sokan magukénak fogják érezni e dalban hallható gondolatokat, mert ugye, mi itt közép-kelet Európában, mindannyian a „blues rossz oldalán” születtünk. A szabadság nagy amerikai illúziója hatására elképzelhető, hogy néhányan téves, önámító döntésekre alapozták életük felvállalását. Ez a becsapottak dala.
4. The Fool’s Lucky Day - Ez a lemez egyik „anti” szerelmes száma. Egy klasszikus shuffle, egy rendhagyó „turnaround” és egy világsztár vendég teszi a dalt emlékezetessé. Bob Margolin slide-ozik a felvételen.
5. It Wouldn’t Be Enough Fro You - A második saját szerzemény remake-je, szintén a ‘96-ban megjelent albumomról. A jelen verzió mindenképpen érettebb úgy zenei, mint a produkció szempontjából. A levegősebb hangszerelés egy sokkal lazább és élvezetesebb élményt nyújt az eredeti változatnál. Jó lett.
6. Slippery Slope - Ez aztán egy igazi örömjáték volt. Van ebben jazz, rockabilly, blues, americana, és ki tudja, még mi mindent fedezhet fel benne a hallgató. A lemez egyetlen instrumentális felvétele, de terjedelme ellenére is remekül élvezhető.
7. Just One Minute - Egy country ballada, gyönyörű és rendhagyó harmóniavilággal, inspirált dallammal, remek hangszerelésben, ami a férfi lélek sebezhetőségéről és érzékenységéről szól. Kitűnő választás lehet, mondjuk egy kibékülési keringőzésre. Tessék csak, tessék... egy két há... egy két há... When the heart use to fail, and the soul getting hurt...
8. Cadillac Blues - A detroiti születésű Johnnie Bassett remek dalának egyéni és érzelmi töltetű feldolgozása. Nekem volt egy 1960-as Fleetwoodom, amivel jó néhány hódítási kalandban vettem részt, még amikor Las Vegas-ban éltem.
9. Shoot - Ez a szám nem volt betervezve. Az utolsó előtti napon, amíg a csapat jóízűen habzsolta a napi oroszkrém tortáját, addig gyorsan megírtam ezt a szerzeményt, mert kellett még egy dal. De nem lett rossz, ugye?
10. Caroline - Ő egy létező lány, feledhetetlen, forró kapcsolatunk volt Las Vegas-ban. A számban elhangzottak minden szava igaz. Caroline-t meghívtam a koncertre, remélem el tud jönni.
11. Reborn - A lemez címadó zenei szituációja. Egy viszonylag egyszerű, de ezoterikus szimbolikával fűszerezett bevezető után a zene veszi át az uralmat - a hallgató lassan belesodródik egy poliritmikus, kortárs zenei elemeket büszkén lobogtató, szellemileg és érzelmileg felszabadult dimenzióba. Ezt a dolgot a kora délutáni órákban vettük fel, de ezután már nem tudtunk egy érdemleges hangot sem játszani a nap hátralévő részében, úgyhogy hazamentünk. Azt hiszem, mindannyian megilletődtünk egy kicsit attól a tértől, amit ez a zene megnyitott előttünk, de remek és izgalmas helyzet lett belőle.
12. I Am The Water - Világszerte édesvíz hiány van, a következő nemzedékeknek egyre nehezebb lesz majd vízhez jutni, mert a mi generációnk felelőtlenül és önző módon nem akar tudomást venni erről a tényállásról. Ez a kis dal - ami meglepően rendhagyó felvétel egy gitáros részéről, mert csak zongorakísérettel hangzik el - fel szeretné hívni a figyelmet erre, az egész világot egyre élesebben érintő kihívásra.


A Blues Blast Music Awards díjazottjai
2018-10-01 | hír


Szeptember 29-én az Illinois állambeli Rockfordban átadták az idei Blues Blast Music Awards díjakat. A jelöltek listáját a Blues Blast Magazine munkatársai, zenei szakírók, rádiós műsorvezetők, fesztiválok támogatói, szórakozóhelyek tulajdonosai és egyéb zeneipari szakemberek állították össze. Szavazni mindazok jogosultak voltak, akik feliratkoztak a világszerte nagy népszerűségnek örvendő online blues magazin hírlevelére. Az ünnepélyes gála keretein belül életműdíjat kapott Sugar Pie DeSanto és Jimmy Johnson.



A díjazottak:

Contemporary Blues Album
Danielle Nicole - Cry No More

Traditional Blues Album
Kim Wilson - Blues And Boogie Vol 1

Soul Blues Album
Bettye LaVette - Things Have Changed

Rock Blues Album
Walter Trout - We're All In This Together

Acoustic Blues Album
Sonny Landreth - Recorded Live In Lafayette

Live Blues Recording
Muddy Waters - Live At Rockpalast

Historical Or Vintage Recording
Muddy Waters - Live At Rockpalast

New Artist Debut Album
Heather Newman - Burn Me Alive

Blues Band
Rick Estrin & The Nightcats

Male Blues Artist
Walter Trout

Female Blues Artist
Beth Hart

Sean Costello Rising Star Award
Heather Newman

hoati