Kiemelt koncertek


XXII. Lábatlani
Blues Fesztivál

2024.07.11-13.


Shemekia C
opeland
Little G Weevil
and his band

2024.07.17.


VIII. Zsámbéki
Blues Piknik
2024.07.26-28.


Pribojszki 50

2024.07.31.

Ajánlott albumok

Hobo Blues Band
Hobo Blues Band
Idegen tollak
Mojo Workings
Mojo Workings
Long Step
Alastair Greene
Alastair Greene
Alive In The New World
Mick Pini
Mick Pini
Backtrack
The Özdemirs
The Özdemirs
Introducing The Özdemirs
Layla Zoe
Layla Zoe
Nowhere Left To Go
The Holmes Brothers
The Holmes Brothers
State Of Grace
Buddy Guy
Buddy Guy
Blues Singer




Archívum

Julian Sas, a szárnyaló blues-rocker
2019-08-31 | koncertajánló


Korosztályának egyik legjobb európai blues-rock gitárosa Julian Sas, aki nem ismeretlen a műfaj hazai rajongói előtt sem, hiszen a negyvenkilenc éves holland zenész már öt alkalommal szerepelt a paksi Gastroblues Fesztiválon az elmúlt években. Tizenkét év telt el azóta, hogy Budapesten láthattuk őt, ezért is kihagyhatatlan a szeptember 11-i lemezbemutató koncertje az Analog Music Hallban.

Julian Sas 1970. május 29-én született a hollandiai Beneden-Leeuwenben, de nyolctól tízéves koráig Algériában is élt a szüleivel, azután visszatértek a szélmalmok hazájába. Már gyermekként foglyul ejtette a gitár, tizenkét esztendősen meg is kapta első profi hangszerét. Az iskola mellett játszott már zenekarokban, majd 1995-ben megalakította saját együttesét. Nehezen indult be a zenei karrierje, mert a megélhetéshez más munkákat is el kellett vállalni: volt postás, építkezéseken dolgozott, majd eladó lett egy hangszerboltban. A blues zenével az apja barátnőjén keresztül ismerkedett meg, aki megmutatta neki Muddy Waters, Howlin’ Wolf, Johnny Winter és a többiek lemezeit. Ami viszont a leginkább elbűvölte, az Rory Gallagher muzsikája volt. Julian Sas az egyik interjújában elmesélte, hogy öt év alatt Gallagher huszonegy koncertjét látta, és mindegyik más volt. Bár eltérő felállásokban játszott, az energiaforrást mindig Rory jelentette. Valami hasonlót érez az ember akkor is, amikor Sas albumait hallgatja, hiszen a közreműködő zenészek az ő esetében is változnak, de saját kisugárzása mindig megmarad. Rory Gallagher hatása egyébként máig él Julian dalaiban és lemezein. A mostani, Stand Your Ground című album már a tizenötödik a sorban. Mi az, ami ott van Julian Sas minden dalában és fellépésen? A szenvedély és az odaadó szeretet, amit a zene iránt érez, és ami megérinti a közönséget is a koncertjein. ,,Minden nap jobb gitáros akarok lenni, mint az előző nap” – mondta az egyik interjúban. Aktuális turnéjával zenei pályafutásának huszonötödik évfordulóját ünnepli a kiváló gitáros-énekes.

A LOTS Music bemutatja:
Julian Sas Stand Your Ground Tour
2019. szeptember 11.
Budapest, Analog Music Hall

Kapunyitás: 19.00, kezdés: 20.00

Julian Sas – gitár, ének
Fotis Anagnostou – basszusgitár
Lars-Erik van Elzakker – dob
Roland Bakker – billentyűs hangszerek

Jegyek elővételben kaphatók a TIXA.HU online rendszerében és személyesen a helyszínen 4500 Ft-os áron. A koncert napján a belépők ára 5000 Ft lesz.


Huszonöt éve jelent meg a Palermo Boogie Gang csúcslemeze
2019-08-22 | névjegy


Huszonöt éve, 1994 júliusában jelent meg a Palermo Boogie Gang Bottle Up And Go című albuma, mely egyértelműen a zenekar csúcslemezének tekinthető. Ez adta az apropót, hogy áttekintsem a magyar blues zenei életre nagy hatással bíró együttes történetét.



A blues hazai jelenléte a nyolcvanas években nagyjából a Hobo Blues Banddel volt egyenlő. A Földes László által alapított zenekar a hetvenes évek végén rendszeresen kisebb klubokban lépett fel, a nyolcvanas években már önálló klubbal rendelkezett. A formáció „szombat esti blues együttesnek” indult, ezt azonban hamar keresztülhúzta az élet, hiszen egy év alatt kinőtték a klubokat, és óriási rajongótáborral rendelkező, országosan ismert zenekar lettek.
Kezdetben Bodonyi Attila a Hobo Blues Band állandó vendége volt, 1982 elejétől pedig a csapat tagja lett. A matematika szakon végzett szájharmonikás és Kováts Katalin, a budapesti Kassák Klub vezetője 1983 őszén létrehozta a Blueskocsmát. Ők ketten már diákkoruktól barátok voltak, és úgy érezték, hogy a blues műfaja méltatlanul alig ismert Magyarországon. A kéthetente megtartott klubesteken a HBB által képviselt rockos vonallal szemben leginkább akusztikus előadók mutatkoztak be. Színpadra lépett itt többek között Bacsek István, Hagyó Béla, Fekete Jenő, Szabó Tamás, Vas Zoltán, Vladár Károly, Sallai Gábor és Balogh Mihály. Ugyan Hobo egyeduralmát a Kassák Klubban bemutatkozó előadóknak nem sikerült megtörni, az évtized végére azonban felnőtt egy másként gondolkodó generáció, mely a blues-rock helyett a műfaj autentikusabb árnyalatait igyekezett a közönségnek bemutatni.
Az új nemzedéknek volt kiemelkedő képviselője az 1984-ben Hagyó Béla által alapított Palermo Boogie Gang. Hagyó Dunaújvárosban született, az általános iskola befejeztével felvették a budapesti Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola kerámia tagozatára. A bluest iskolai barátai révén ismerte meg. Kezdetben szájharmonikán játszott, néhány esztendő elteltével már One Man Band formában zenélt, később hol Sykora Tamással, hol Fekete Jenővel játszottak duóban. Miután Fekete megkezdte kötelező sorkatonai szolgálatát, Hagyó és Sykora ketten maradtak. Ez a duó viselte először a Palermo Boogie Gang nevet, és az egyik első fellépésüket a Kassák Klubban adták. Az együttes alapítójának visszaemlékezése alapján a zenekar a nevét a helynek köszönhette. Mikor Hagyó előzetesen elment, hogy lekössön egy koncertet az akkor még név nélküli duójának, a hely házigazdája, az országot 1988-ban elhagyó Bodonyi Attila megkérdezte, mi legyen a plakátra kiírva. A büfében a kávégép oldalára voltak ragasztva különféle matricák, köztük egy felirat: Milano Jazz Gang. Ennek mintájára találta ki a Palermo Boogie Gang nevet, amely rajta is maradt a csapaton.


   Dénes 'Dönci' József, Hagyó Béla

A kezdeti formáció elég laza volt, 1988-ig megfordult benne Bacsek István, Fekete Jenő, Szabó Tamás, Helyes Gábor, Gyenge Lajos, Makó László, Vojnics Attila, Dénes József és Juhász Sándor, miközben Sykora személyes problémák miatt 1987-ben Németországba költözött. Hagyó Béla ez idő tájt ismerkedett meg egy NDK-ban élő lánnyal, ezért egyre több időt töltött Berlinben, így a Palermo ideiglenesen megszűnt. Nem sokáig tartott ez az állapot, mivel néhány hónap elteltével a nevet a Claptoman tagjai, Fekete Jenő, Szabó Tamás, Kepes Róbert, Vadász Péter és Bacsa Gyula vitték tovább. A dobokon játszó Vadász ekkor még általános iskolába járt, hamar el is szólította a szülői szigor. Ezzel megkezdődött a dobosok vándorlása: a leggyakrabban Gyenge Lajos dobolt, őt a Bana Róbert, Süle Ferenc, Molnár Gábor hármas váltotta kisebb-nagyobb rendszerességgel. A zenekar klasszikusnak tekinthető felállása Mezőfi ’Fifi’ István 1989 végén történt csatlakozásával alakult ki. Az együttes évekig kölcsönkapott cuccokon, Vermona-ládákon, mindenféle szedett-vedett holmikon játszott. Abban, hogy a banda összekovácsolódott, nagy szerepe volt első törzshelyüknek, Budapest első ír stílusú pubjának, a Fregatt Pubnak, majd a Kassai Sörözőnek.


   Lambeck László, Szabó Tamás, Fekete Jenő, Süle Ferenc, Bacsa Gyula, Makó László,
   Kepes Róbert


A tagok az éjszakában mozgó ifjú képzőművészek, alternatív zenészek, írók, festők, szobrászok szinte mindegyikét ismerték. Mindenki a saját múltjából hozta a kapcsolatokat. A szentendrei Vajda Lajos Stúdió képzőművészei által alapított A. E. Bizottság és a Tereskova zenekar épp úgy a haveri körhöz tartoztak, mint Greguss Sándor, Garaczi László és Tandori Dezső írók, Kádár Miklós és Gulyás Gyula képzőművészek. Kevés akkori profi zenésszel voltak személyes kapcsolatban, muzsikus barátaik inkább az alternatív világból kerültek ki. Törzshelyüknek számított a Fiatal Művészek Klubja, ismert nevén a FIKA, a Fekete Lyuk, a Tilos az Á és a Blue Box. Ezeken a helyeken inkább kemény punkot és kísérleti zenét játszó bandák muzsikáltak, de volt olyan est, amelyen Wahorn András és Soma közös produkciója után a Palermo következett, őket pedig a Vágtázó Halottkémek követte.

  

1990-ben a Palermo Boogie Gang a Petőfi Csarnokban megtartott Weast Blues Fesztiválon adott koncertet. A Weast-CMC Agency egy koncertszervező produkciós iroda volt, melyet György Péter, a Sexepil menedzsere, és Szász György, a Fiatal Művészek Klubjának művészeti vezetője azzal a céllal alapított, hogy Kelet (east) és Nyugat (west) között, elsősorban zenei téren, egyfajta kultúraközvetítő szerepet töltsön be. A szervezésbe besegített Podlovics Péter, aki már az ős-Palermót is menedzselte. A háromnapos fesztivál a műfaj első komolyabb magyarországi rendezvénye volt: a hazai blues élvonal mellett színpadra lépett Champion Jack Dupree, Dave Kelly, John Fiddler, a Blues Wire, a Country Blues Project, Axel Zwingenberger, Vince Weber, a Mojo Blues Band, a Sir Oliver’s Blues Distilerry, Ripoff Raskolnikov és Hary Wetterstein. A rákövetkező évek folyamatos koncertezést hoztak a csapat számára, akadt olyan esztendő, amikor több mint háromszáz fellépést adtak. Kisebb-nagyobb rendszerességgel külföldre is jártak. Pályafutásuk során olyan muzsikusokkal játszottak, mint Chester Washington, Champion Jack Dupree, Big Jay McNeely, Magic Slim, Louisiana Red, Junior Wells, Eb Davis, Larry Garner, Carol Cass, Ronald Abrams, Christian Sandera, Ripoff Raskolnikov, Hary Wetterstein, Michael Pewny, Homesick Mac, Pera Joe, Todor Todorovic, Jani Uhlenius, Orszáczky Jackie, Weszely Ernő, Zalatnay Sarolta, de a Raw Hide, a Blues Wire és a Mojo Blues Band együttesek tagjaival is jammeltek. 1994-ben Fats Domino, 1995-ben B.B. King előzenekara voltak a magyar fővárosban, míg ugyanebben az évben Luther Allison előtt léptek fel a szomszédos Ausztriában.
Első lemezüket 1991-ben adták ki. A felvételekre a Honvéd Együttes stúdiójában került sor. Az eredeti koncepció szerint élő stúdiókoncert lett volna, amelyet rögzítenek. Végül a kész anyag nem aratott osztatlan sikert a tagok körében, így az hagyományos módon készült el. A saját nevüket viselő albumon közreműködött Mákó Miklós trombitán és Kuncsner Mónika pozanon. Persze, ezt megelőzően is készítettek felvételeket. Ilyenek például a Magyar Rádióban rögzített dalok, a Kevés a kettesem és a Párizs-Texas. Mindkettő Hagyó Béla szerzeménye, ezeket később a Takáts Tamás Dirty Blues Band dolgozta fel nagy sikerrel.

 
 
 

1992-ben elkezdték második albumukat előkészíteni. Szabó Tamás ötlete volt, hogy hívják meg a Németországból hazatért Tabányi Mihály tangóharmonikást, a magyar könnyűzene élő legendáját. Az együttes tagjai először úgy gondolták, hogy elkészítik az első hazai zydeco lemezt, hiszen tettek már néhány, többé-kevésbé sikeres próbálkozást ebben a stílusban: ezek közé tartoztak a Bob Cohennel adott zydeco koncertek, egyik fellépésükről rádiófelvétel is készült. Végül nemcsak zydeco, hanem blues dalok is kerültek a Red Hot Blues című albumra. A tizenöt szám között hat saját kompozíció található, ezzel a csapat a kezdeti utánzós korszakát kezdte kinőni. A lemezt az együttes menedzsere, Podlovics Péter által létrehozott Mafioso Records 1993-ban adta ki. A kiadó nevének ötlete David Thomastól származott, mondván, ha már Palermo a banda neve, valami stílszerű név illene a kiadóhoz is.
A Mafioso Records a későbbiekben a Palermo Boogie Gang mellett még olyan előadók kiadványait jelentette meg, mint Gál ’Boogie’ Csaba, valamint Homesick Mac, de a Quimby zenekar A Sip Of Story és Jerrycan Dance lemezei is a kiadó nevéhez köthető.
A PBG a harmadik anyagát 1994-ben készítette el. A Bottle Up And Go egyértelműen az együttes csúcslemeze, az egyik legjobb blues album, ami valaha megjelent Magyarországon. A lemezt hallva Bruce Iglauer, az Alligator Records főnöke külön kiemelte a zenészek kiváló képességeit, az ízléses hangszerelést, a világ vezető blues magazinja, a Living Blues Magazine pedig a Fekete Jenő hangszerelte Special Rider Blues feldolgozását és a Robert’s Sunrise című szám kromatikus szájharmonika szólóját méltatta. A bevett gyakorlattól eltérően a dalokat több részletben rögzítették, így valamennyit vissza lehetett adni az élő koncertek hangulatából. A vendégzenészek névsora lenyűgöző, Dorogi Barbara, Ripoff Raskolnikov, Gál ’Boogie’ Csaba, Franco ’Toro’ Trisciuzzi, Bényei Tibor, Pribil György, Sipeki Zoltán és Patyi Sándor közreműködött a nóták feljátszásakor. A When Her Mama… című számhoz videoklip is készült, Szabó és Dorogi énekli a darabot. A Színház- és Filmművészeti Főiskola musical-színész szakára 1993-ban felvételt nyert Barbara egy dalt énekelt Gál ’Boogie’ Csaba Come On Over To My House című albumán, majd 1995-ben saját anyaggal (Night Time Is The Right Time) jelentkezett. Mindkét lemezen közreműködött a Palermo teljes legénysége.
   
 

1993 áprilisában a zenekar Big Jay McNeely-vel lépett fel a budapesti Biliárd fél 10 klub kétéves fennállását ünneplő esten. A háromórás koncert után nehéz volt eldönteni, hogy a hatvanhat éves Los Angeles-i szaxofonos, ifjú kísérői vagy a közönség fáradt el jobban. Ekkor merült fel az ötlet McNeely-ben, hogy szívesen készítene lemezt a Palermóval. Az anyag Blues & Boogie In Budapest címmel 1994-ben készült el, de végül nem adták ki. Szintén ’93-ban a Salamon Bea vezette Méta együttessel közösen Palerméta néven adtak koncerteket.
Soron következő lemezük, az Anniversary 1996-ban jelent meg. Az összegző és korszakzáró anyag a blues széles spektrumát vonultatta föl. „Ezen az albumon derült ki egyértelműen, míg Fekete Jenő a Mississippi-vidéki és chicagói bluesban, addig Szabó Tamás a New Orleans-i és a louisianai stílusban mozog otthonosan” – írta Nemes Nagy Péter a lemezről megjelent ismertetőjében. A kiadvány, csakúgy mint elődje, bekerült a Wolf Records katalógusába.
Az 1997-es esztendő a Palermo Boogie Gang feloszlását hozta. A ’80-as évek végén létrejött együttes tagjait ekkor már különböző zenei elképzelések érdekelték. Utolsó hivatalos koncertjüket augusztus 17-én a Szigeten adták. A közös zenélések persze megmaradtak, mindegyikük tudott a másikról, de próbálták megvalósítani saját zenei elképzeléseiket.
2003 a visszatérés éve, a banda ismét koncertezni kezdett. Fennállásuk huszadik évfordulóját 2005-ben ünnepelték. Ebből az alkalomból nagyszabású koncertet adtak az A38 Hajón. A zenekaron kívül felléptek azon muzsikusok, akik megfordultak a Palermo Boogie Gangban, vagy akikkel gyakran együtt játszottak. Utolsó albumuk 2007-ben, feloszlásuk tizedik évfordulójára került kiadásra. A Parking Lot Blues igazi garázsanyag, kevés utómunkálatot végeztek rajta. Néhány koncertjüket felvették, nyersen, ahogy a helyi technika adottságai engedték. Szavazással döntötték el, mely változatok kerüljenek a lemezre. Vannak dalok, amelyek jobban, és vannak, amelyek nem olyan jól szólnak, Szándékosan nem dolgozták el a számok végeit, sokszor durván és gyorsan ér véget egy-egy felvétel, nem szerettek volna közönségzajt, csak a csupasz nótákat. Az albumon a csapat régi barátja, Ripoff Raskolnikov, illetve az új generációból ifj. Szász Ferenc és Long Tall Sonny vendégeskedett.



Ebben az időszakban havonta adtak egy-egy koncertet, ahol mindenki jókedvű volt.  Úgy tűnt, hogy együtt öregszenek meg, a sors azonban Kepes Róbert 2011 augusztusában bekövetkezett váratlan halálával keresztülhúzta ezt. A Palermo Boogie Gang története ekkor véget ért.
Az együttesnek a magyar blues zenei életre gyakorolt hatása elvitathatatlan. Ők voltak azok, akik meghonosították hazánkban a Chicago blues és a zydeco műfajt, és rengeteg ma ismert zenész általuk találkozott először a tradicionális blues feketék által játszott változatával. Nevek a teljesség igénye nélkül: Kirschner Péter, Eichinger Tibor, Takáts Tamás, Benkő Zsolt, Pély Barnabás, Pribojszki Mátyás, Besenyei Csaba, Czomba Imre, Nagy Szabolcs, Szűcs Gábor, Pintér Zsolt, Kiss Tibor és Varga Livius. Ők hívták fel elsőként a figyelmet a rétegzenék fontosságára a ’89 körüli politikai változások viharában.  A PBG fennállása alatt egyetlen hivatalos elismerést kapott: 1993-ban nekik ítélték oda az eMeRTon-díjat, a legígéretesebb zenekar kategóriában. Életművüket öt album, egy-két válogatáslemez, valamint néhány szerencsés rajongó birtokában lévő rádió- és kalózfelvétel őrzi.



Diszkográfia:
Palermo Boogie Gang (Honvéd Együttes, 1991. LP, MK)
Red Hot Blues (Mafioso Records, 1993. CD, MK)
Bottle Up And Go (Mafioso Records, 1994. CD, MK)
Anniversary (Mafioso Records, 1996. CD)
Parking Lot Blues (MMM Records, 2007. CD)

A fotók Szabó Tamás és Hagyó Béla archívumának részét képezik. Ezúton is szeretném köszönetemet kifejezni Tamásnak, aki hasznos tanácsokkal segítette munkámat.

Oldalunk együttműködik a Blues24 non-stop rádióadóval, így az együttes életműve augusztus 29-én a 20 órakor kezdődő Blues megálló műsorában is bemutatásra kerül. A Kovács József által szerkesztett-vezetett adás a Poptarisznya.hu oldalról indulva hallgatható meg.

hoati


Első szólólemezét mutatja be Fekete Jenő
2019-08-16 | koncertajánló


Augusztus 30-án mutatja be az A38 Hajón első szólólemezét a magyar blues egyik legjelentősebb alakja, Fekete Jenő. Az egykori Palermo Boogie Gang és a Muddy Shoes frontemberének készülő albuma hiánypótló legendárium: harminc év munkásságának a legjavát sűríti egybe előremutató tematikával. A lemez anyagában a hagyományos amerikai blues a mámoros modern rock’n’roll frissességével és könnyed pop-feelinggel fonódik össze, a hazai könnyűzenei élet legkülönfélébb területeiről összegyűlt alkotók közreműködésével.



Az albumnyitó Mester-Pulius-Valla szerzemény, a Régi-új világ tekinthető a lemez ars poeticájának is, mely előrevetíti a korong egészének szellemiségét. E dalban a rock, a funky és a jazz műfajokban is elismert Charlie, valamint az R&B és a soul hazai képviselője, Voga Viki énekelnek együtt Fekete Jenővel; Pulius Tibor, a Supernem alapító tagja gitározik, az utóbbi években a psytrance felé nagy sikerrel nyitó, nemrégiben új albumot megjelentető Mester Tamás basszusgitározik, míg a rapperként is jól ismert Ganxsta Zolee dobol. A lemez nagy részét Fekete saját szerzeményei teszik ki, de a már említett Pulius Tibor és Mester Tamás mellett Nagy Ádám saját dala is szerepel rajta. A kitűnő szövegeket Valla Attila írta. Az eMeRTon- és Artisjus-díjas dalszövegíró Jenővel egy generációban, de némileg eltérő zenei közegben alkotott korábban, nevéhez fűződik többek közt a Hamu és gyémánt című sláger, valamint számos platina- és aranylemez dalszövegei is. A korong egy melankolikusabb hangulatú számának, a Legyen könnyűnek a szövegét Szentgyörgyi Szabolcs szerezte, emléket állítva mindazoknak a zenészeknek, akik már nincsenek közöttünk. Az albumon hallhatjuk még a Muddy Shoes teljes legénységét, a klasszikus zenész Juhász Anikót gitáron, billentyűn Szebényi Dánielt, Pulius Tamást és Bacsa Gyulát. Szájharmonikán beszáll Szabó Tamás és Horváth Misi, basszusgitáron Tomor Barnabás, a dobokon Gyenge Lajos játszik. A felvételek a SounDay Studioban készültek, a hangzás Vastag Gábornak köszönhető. A lemezborító Mayer Noel munkája: az általa felhasznált művek ef Zámbó István Zenés koponya és Kiss Tibi Blues Bunny a Sáraranyhoz című képei. A nagyközönség számára a Sárarany című dal teljes egészében augusztus közepén lesz hallható, a lead single Régi-új világ augusztus 19-ére várható, két nóta pedig augusztus 17-én debütál a Duna TV SzerencseSzombat című műsorában. A Sárarany album augusztus 30-án jelenik meg, elővételben megvásárolható a koncertjeggyel együtt az A38 Hajó honlapján (a CD átvétele a koncertre való belépéskor történik), vagy előjegyezhető az info@feketejeno.hu e-mail címen. A koncertet Dep’art zenekar nyitja, mely önmagát a klasszikus underground egyfajta reinkarnációjának tekinti.

hoati


Mindent a bluesról - Zenetörténeti sorozat indul a Credo Rádióban
2019-08-06 | hír


Augusztus 8-án, csütörtökön 19 órai kezdettel Mindent a bluesról címmel zenetörténeti sorozatot indít a szombathelyi Credo Rádió. A sorozat műsorvezető-szerkesztője Gróf István.

A több mint száz éves blues zene történetét bemutató sorozat indul augusztus 8-án a szombathelyi Credo Rádióban. A Mindent a bluesról kéthetente hallható új adással, az azt követő héten pedig ismétléssel fut. A száztizennyolc részesre tervezett műsor a Mississippi delta vidékének, az un. country blues műfajában nevet szerzett fekete előadók munkásságának bemutatásával indul, ezt követően a már elektromos erősítéssel dolgozó Chicago blues nagyjai következnek. Később a brit blues-boom korszakának neves fehérbőrű bandái kerülnek terítékre, majd a műsor visszalátogat az Egyesült Államokba, ahol mind fekete, mind fehér előadók a '60-as, '70-es évek stílusirányzatait mutatják be a hallgatóknak. Az utolsó negyedben a '80-as évektől korunkig terjedő időszak blues muzsikájának megismertetése következik. A sorozat az alapműveken kívül egyéb változatos, a blues perifériáján mozgó társ műfajok (jazz, progresszív rock, hard rock, stb.) zenéjébe is beavat. A Credo Rádió Szombathely vételkörzetében az FM 98,8 frekvencián fogható, de online is hallgatható.