Kiemelt koncertek


XXII. Lábatlani
Blues Fesztivál

2024.07.11-13.


Shemekia C
opeland
Little G Weevil
and his band

2024.07.17.


VIII. Zsámbéki
Blues Piknik
2024.07.26-28.


Pribojszki 50

2024.07.31.

Ajánlott albumok

Hobo Blues Band
Hobo Blues Band
Idegen tollak
Mojo Workings
Mojo Workings
Long Step
Alastair Greene
Alastair Greene
Alive In The New World
Mick Pini
Mick Pini
Backtrack
The Özdemirs
The Özdemirs
Introducing The Özdemirs
Layla Zoe
Layla Zoe
Nowhere Left To Go
The Holmes Brothers
The Holmes Brothers
State Of Grace
Buddy Guy
Buddy Guy
Blues Singer




Archívum

#Hangszermustra – különleges zeneszerszámok a Red One House videóblog-sorozatában
2021-02-25 | hír


Mire jó egy régi szivardoboz, egy kidobásra ítélt mosódeszka, egy ütött-kopott bőrönd vagy éppen kis kedvencünk kutyatálja? A válasz egyértelmű: hangszerkészítésre! Már nemcsak a tengerentúlon, a műfaj őshazájában, hanem itthon is találkozhatunk olyan utcazenészekkel, akik háztartási tárgyakból készített hangszereken játszanak. Ezeket a különleges instrumen­tumokat kívánja összegyűjteni hazánk első és egyetlen hokum blues-rock együttese, a Red One House a #HANGSZERMUSTRA videóblog-sorozatában.

A kéthetente megjelenő epizódokban olyan egyedi, kézzel készített, ritka, utcazenészek által is használt hangszereket mutatnak be, amelyeket elsősorban a blues műfaj képviselői szólaltatnak meg koncertjeiken. A rövid blogokból megismerhető a hangszerek története, hogyan készítették őket, és milyen hangjuk van. Az adásokban a veresegyházi Red One House zenekar tagjai és vendégeik (Ferenczi György, Crazy Daisy Jug Band, Huckleberry Guys, Poplesz, Texas Tourist) a következő instrumentumokat veszik górcső alá: szivardoboz-gitár, mosódeszka, lábdob-bőrönd, nagybőgő, stompbox, szájgitár, lavórbőgő, jug, banjitár, szájharmonika, mankó gitár, pocketsax, ordibátor, lap steel gitár stb.
Ha tetszenek ezek a hangszerek, érdemes feliratkozni az együttes YouTube-csatornájára, és figyelemmel kísérni lejátszási listájukat, mert a hangszerek tárháza folyamatosan bővül. A #HANGSZERMUSTRA sorozat aktuális adása a szivardoboz-gitárról szól.
­

hoati


Új dallal jelentkezett Johnny Burgin
2021-02-17 | hír


Johnny Burgin az amerikai délen nőtt fel, a Chicagói Egyetemre azért iratkozott be, mert író akart lenni. Az egyetem egyik DJ-e vitte el egy klubba, ahol megnézték Tail Dragger koncertjét. Ez akkora hatással volt rá, hogy elkezdett gitározni tanulni. A kitartásnak, a sok gyakorlásnak köszönhetően hamarosan Tail Dragger zenekarának tagja lett, és olyan nagyságokkal lépett fel, mint Jimmie Lee Robinson, Sam Lay és Pinetop Perkins. Lépésről lépésre építette fel karrierjét, mára már tíz saját lemezt tudhat a magáénak, és évi kétszázötven koncertet ad szerte a nagyvilágban. Utolsó albuma, a No Border Blues 2020-ban a Delmark Records gondozásában látott napvilágot. A lemezt Oszakában és Chicagóban vették fel, japán zenészek közreműködésével. A kiváló gitáros a Valentin-napra új dallal jelentkezett. A Cherry On Top címet viselő single-t tavaly télen Dallasban, Chris Matheos basszusgitáros, Reo Casey dobos és Christian Dozzler zongorista társaságában rögzítette. A felvételen közreműködött még a 2003-ban hazánkban járt gitáros, Anson Funderburgh. Johnny Burgin a pandémia idején is igyekszik aktív maradni, Stephanie Tice  társaságában vezeti a No Border Blues videó-podcastot, melyben a világ minden tájáról beszélget blues zenészekkel, és a YouTube-csatornáján is jelennek filmjei, hogy legendás blues gitárosok stílusát bemutassa.

hoati


Little G Weevil and his Band: Play On
2021-02-14 | hír


­Little G Weevil a közelmúltban két kiadvánnyal is jelentkezett: a Játssz tovább című könyvvel, melyben megírta a világban átélt kalandjait, és egy lemezzel. A Play On-t hazai és külföldi sztárok vendégszereplésével rögzítették, Vastag Gábor vezetésével, a budapesti Sounday Stúdióban. Az albumot február 19-én egy live stream koncert keretében mutatják be a Trip Webszínház oldalán. A külföldi előadók nem vehetnek részt a bemutatón az utazási korlátozások miatt, remélhetőleg a 2021 őszére tervezett Müpa-nagybulin már ők is szerepelhetnek majd. Az alábbiakban Little G mutatja be a lemez tizenegy számát.

1. Call Me What You Want - Hívj, aminek akarsz, ez a dal címe. Tulajdonképpen egy ünnepi induló, arról szól, hogy az nevet, aki utoljára nevet. A sokadik buktatón túl, de mégis itt vagyok, élek, lemezt készítek, játszom tovább. Majdnem sikerült az ördög terve, de az utolsó pillanatban feleszméltem, talpra álltam. A tanulsága az, hogy ha én össze tudtam szedni magam a személyes tragédiák után, te is és bárki más is képes ugyanerre.

2. Sugar Hip Ya Ya - Ennek a nótának a szövegét egy kenyai ismerősöm története ihlette. Mindig kiváló tanuló volt, ösztöndíjat nyert egy magyar egyetemre. Tizenkilenc évesen, teljesen egyedül megérkezett Európába, belevetette magát a könyvekbe, csinálta, amit elvártak tőle otthon a szülei. Két év után meghallott egy ismerős afrikai dallamot, táncra perdült, és az addig csendes, tipikus stréber tanulóként ismert leányka nem­sokára a Stadion színpadán táncolt Havasinak. Édesapja nem jó szemmel nézte a táncolós képeket, „Nem azért küldtelek Európába, hogy táncikálj, hanem hogy tanulj” – mondta. A lány szót fogadott, nem táncolt többet. De titokban másra sem vágyik jobban.

3. Love - Bizonyára mindannyian álmodunk egy paradicsomi helyről, ahol felhőtlen boldogságban, szerelemben éldegélnénk életünk végéig. Ennek a dalnak a szövege az egyik spanyolországi turném felettébb kellemes élménye alapján íródott.

­

­4. New Blues - Ez egy szemtelen dal. Minden nő magabiztos férfira vágyik, aki nemcsak nappal legény, de éjjel is beváltja a hozzá fűzött reményeket. Igen ám, de az ilyen férfi erős személyiség, és szereti ő megszabni a szabályokat.

5. You’re The One - Van olyan helyzet, hogy éppen akkor talál meg az igazi szerelem, amikor a legkevésbé számítasz rá. Klisének hangzik, de nem az. Rengeteg embert ismerek, akiket a jelenlegi társuk húzott ki az évek óta tartó magányból vagy kilátástalanságból, és joggal hálásak neki ezért. Ha találsz egy ilyen társat, becsüld meg, vigyázz rá. A szöveg ezt a gondolatot dolgozza fel.

6. Break - Ez a szöveg szintén egy megtörtént esetet dolgoz fel. Mikor Londonban éltem, jártam ilyen open mic vagy open jam sessionökre. Bejön a zenész az utcáról, feliratkozik egy listára, majd érkezési sorrendben hívja a házigazda vagy a házigazda zenekar. Egy ilyen alkalommal elsőként érkeztem a helyszínre, és iratkoztam fel a listára, mégis utolsónak hívtak a színpadra, három órával később. Míg a többiek három számra kaptak lehetőséget, én csak egyre, mert annyi idő maradt. Míg a többiek választhattak akár több zenésztárs közül is, én mindössze egy dobost és egy basszusgitárost kaptam. Semmi baj, gondoltam, és feltekertem az erősítőt, sikított a Fibenare gitárom. A tradicionális E-shuffle-t álló ovációval fogadta a jelenlévő kábé kétszáz ember. Megköszöntem szépen, kihúztam a gitárom, haladok le a színpadról, odafut hozzám a házigazda. - Úristen, úristen, játsszál még egyet! - Mi van köcsög, most már van idő? És ezzel elhagytam a helyiséget. Hahaha.

7. Let It Rain - A diszkrimináció vagy bármilyen megkülönböztetés ember és ember között véleményem szerint a világ jelenleg is nagy problémát okozó szégyene. Mint külföldre vetődött magyar én is áldozata voltam ennek jó néhányszor. A Break című dal története is egyfajta megkülönböztetés eredménye. Nem úgy néztem ki, nem azt a nyelvet beszéltem, mint a többség. Amerikában volt olyan eset, hogy a színpadról lelépve megkérdezte egy addig az én zenémre táncoló hölgy, honnan való vagyok. Mikor elmondtam, nekem esett, hogy mit keresek én itt, ez az ő országa, illegális vagyok-e, mutassam meg a papírjaimat. Képzeljük el egy kisebbséghez tartozó ember életét. Hányszor kerül hasonló vagy sokkal súlyosabb helyzetbe, minden ok nélkül? Ez hatalmas probléma, és teljesen alaptalan. Nem szabad félni a másságtól, nem szabad hallgatni a médiából áradó, bennünket akaratlanul is manipuláló propagandára. A világ attól szép, hogy ennyiféle ember él benne. Ha a víz lemossa a bűneinket, Istenem, adj esőt! Ez a nóta refrénje.­


8. Tou-Tou Rendezvous - Ez a dal a lemez egyetlen feldolgozása. A magyar Mo’ Gigs zenekar, illetve Gál Boogie Csaba szerzeménye, amiben Boogie elmeséli, hogyan is találkozott anno a feleségével egy nem randinak indult éjszakán. Sena Dagadu meg a hölgy szemszögéből mutatja be a történetet. Hálásan köszönöm Boogie-nak, hogy feldolgozhattam ezt a nótát, mondjuk semmit nem változtattam rajta, mindössze a rap ötlete az enyém, meg a gitár pilinckázása a háttérben. Nagyon vidám és felettébb táncolható szám, mint általában a Mo’ Gigs összes szerzeménye.

9. Sunflower - Mostanában szinte mást sem hallunk, látunk a médiában, csak a vitatkozást, veszekedést, botrányokat, az egymásra mutogatást. Elgondolkodtam, vajon a gyermekeink mit gondolhatnak rólunk, felnőttekről, milyen példát mutatunk nekik? Minden szülő büszke szeretne lenni a gyerekeire, közben meg a felnőtt életünket hazugsá­gok, ármánykodások, kapzsiság, a szeretet, a tisztelet és az együttérzés hiánya jellemzi. Ideje, hogy megvilágosodjunk mindannyian, a sötétség helyett a fényt választva, akár a napraforgó virága.­

­10. Not Too Late - Ennek a dalnak a refrénjét aznap este írtam, amikor megtudtam, hogy egy közeli rokonomnál rákos megbetegedést diagnosztizáltak. A versszakok egy velem megtörtént esetről szólnak, ennek segítségével próbálom átadni azt az üzenetet, hogy soha nem késő megbékélni, kimondani hangosan, hogy szeretlek. Az elvesztegetett időt senki nem adja vissza. Ez a legdrágább kincsünk: az idő.

11. See My Worth - Ez egy nagyon személyes történet, afféle vallomás. A tanulság a végén talán az, hogy ha valaki nem látja a benned élő jóságot, az értékeidet, akkor tovább kell lépni. Legyünk tisztában az értékeinkkel, és olyan emberekkel vegyük körül magunkat, akik inspirálnak, motiválnak, felemelnek.

„Everything is turning upside down and I’m not the sheep that sticks around
So, I will not waste another word because I see my worth, yes, I see my worth”.


Bemutatkozó klip a Pablo and the Escobarstól
2021-02-04 | hír


Pablo (Takács Tibor) és Don Miguel (Faigl Zoltán) kisebb-nagyobb megszakításokkal közel tíz éve zenélnek együtt. Mindketten kipróbálták már magukat más zenekarokban is: Pablo az Insane-ben, Don Miguel pedig az Anima Sound Systemben tett kitérőt. 2020-ban megalakították újabb közös bandájukat Pablo and the Escobars néven, Kicsi Alejandróval (Molnár Eddy) kiegészülve. „Az egész a saját magunk szórakoztatására, jamelésnek indult, de Juanita (Monostori Kata) csatlakozásával világossá vált, hogy több van ebben a formációban. Azért nem vesszük magunkat túl komolyan, mert ha így lenne, akkor inkább rapperek lennénk, a blues meg király” – mesélte a formációról Pablo. A zenekar 2020 decemberében rögzítette debütáló EP-jét, amely a közeljövőben elérhető lesz a nagyobb stream-oldalakon. Ennek előfutáraként Angeli Sam forgatott klipet a Play With My Blues című dalra.
­

hoati